שיחת משתמש:Lostam

שאלה לגבי מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]

שמי גיא שעשע ונבחרתי לפניי קצת יותר מחודש ליו"ר לשכת המהנדסים והאדריכלים בישראל – זהו הגוף היציג בחוק של המהנדסים והאדריכלים במדינה.

כמובן שיש לנו אתר אינטרנט ומשרדנו ממוקמים בדיזינגוף 200 ת"א- בית המהנדס, להלן קישור: 

לשכת המהנדסים והאדריכלים - הבית המקצועי שלך (aeai.org.il)

העלנו ערך לאתר עם קישור לתיאור המשרה שלי (בהתנדבות) והרקע שלי שלצערי נמחק (ראי צילום מסך מצורף).

התוכן שהועלה – מצורף גם

בנוסף- ביקשתי להוסיף תמונה

האם יש מניעה מפרסום תוכן זה?

אגב, זה מה שפורסם באתר הלשכה:

https://www.aeai.org.il/guy-shasha-elected/ 212.235.98.140 13:53, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה

שלום גיא. הערך נמחק בהתאם לכללים של ויקיפדיה העברית, לאחר שבמשך דיון שנמשך שבוע לא הייתה הבהרת חשיבות אנציקלופדת ע"י לפחות ויקיפד אחד בעל זכות הצבעה. לא ניתן יהיה להעלות את הערך מחדש, אלא אם כן יתקיים בעתיד דיון שחזור, שבו יפורט שינוי נסיבות מהותי שחל מאז הדיון הקודם, ותתקבל לכך הסכמה רחבה בדף השיחה של הערך, או לחילופין - לאחר שתעבור שנה מאז המחיקה ניתן יהיה לגייס חתימות של לפחות 5 ויקיפדים בעלי זכות הצבעה ולפתוח הצבעת שחזור. Lostam - שיחה 14:42, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה
יש רשימה של ויקיפדים בעלי זכות הצבעה על מנת שאוכל לפנות אליהם? 62.0.34.134 18:42, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה
אין רשימה כזאת, לא מקובל לפנות אישית לוויקיפדים עם בקשות כאלה, ובכל מקרה כאמור צריך לחכות שנה לפני שניתן לפתוח הצבעת שחזור. בבוא היום ניתן יהיה לפתוח דיון שחזור בדף השיחה של הערך שנמחק ולבקש תמיכה מוויקיפדים שם. Lostam - שיחה 21:27, 14 בפברואר 2022 (IST)תגובה

יוסי הרפז[עריכת קוד מקור]

אכן נמנעתי מלחוות דעה לגבי חשיבות, רק ציינתי לידיעת אלו שלא בילו באקדמיה כי פרסום ספר במספר קטן של הוצאות יוקרתיות מהווה מעין "תעודת הצטיינות אקדמית" לכותב הספר. יש אולי 5-6 הוצאות כאלו ברחבי העולם, וכתב היד עובר בחינה מאוד קפדנית הן של מצוינות אקדמית, הן של מקוריות וישנם עוד קריטריונים נוספים. באקדמיה מקובל להסתכל בהערכה רבה על מי שמצליח לפרסם בהוצאות כאלו.

אתן רק דוגמא אחת - כתב העת המשפטי של הארוורד נחשב למוביל בעולם בנושאים משפטיים. עד כה הצליח רק ישראלי אחד לפרסם שם את המאמר המוביל - פרופ' אהרון ברק, וגם זה, רק לפני שנים ספורות. --‏Yoavd‏ • שיחה 23:22, 22 בפברואר 2022 (IST)תגובה

שאלה לגבי חונך[עריכת קוד מקור]

החונך שהוצמד לי עם פתיחת החשבון טרם ענה לפנייתי משבוע שעבר. כמו-כן, מופיע מידע שהוא לא היה נוכח כלל בויקיפדיה כשבועיים ימים. כיצד אוכל להיעזר בינתיים, עד שישוב, בחונך אחר ? בן בנו של רודף שלום - שיחה 20:33, 27 בפברואר 2022 (IST)תגובה

ערב טוב. לי אין הזמן לקחת על עצמי משימה כזו. מי הצמיד לך חונך? תפנה אליו בשאלה זו וקבל הנחיות ממנו. Lostam - שיחה 22:07, 27 בפברואר 2022 (IST)תגובה
לא התכוונתי @Lostam שתיקח את המשימה בעצמך.
רק שתכוון אותי כמשתמש מנוסה כיצד לאתר חונך זמני.
לשאלתך - החונך הוצמד לי אוטומטי על-ידי המערכת.
תודה על תשובתך - אמשיך בחיפושיי.
בן בנו של רודף שלום - שיחה 11:14, 28 בפברואר 2022 (IST)תגובה

שאלה לגבי חשיבות אנציקלופדית לכתיבת ערך על קאנטרי קלאב נשר[עריכת קוד מקור]

הי לוסתם, אני שוקלת לכתוב ערך על קאנטרי קלאב נשר. מצאתי בוויקיפדיה ערך אחד על קאנטרי קלאב בישראל: בריכת גורדון. הקאנטרי בנשר נפתח ב-2010 והוא קאנטרי מאד מאד גדול, נחשב לגדול ביותר בצפון. משמש את תושבי נשר, מועצה אזורית זבולון ומגיעים אליו גם מחיפה. עיריית נשר מימנה את המבנה וקיבוץ יגור מתפעל אותו מפתיחתו ולפחות עד שנת 2033. מה דעתך? אשמח לשמוע גם את דעתו של שנילי. תודה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 13:02, 28 בפברואר 2022 (IST)תגובה

אם יורשה לי להצטרף לדיון. (מבלי להביע עמדה על המקרה)
מאחר ולפי בדיקתך חנה, אין ערכים על קאנטרי מלבד גורדון (שזה לא בר השוואה בכלל),
לכן ברגע שתכתבי הערך, כן יעשו את ההשוואה באופן שזה יפעל נגדו.
(לנשר לחלק מהחברים כאן, יש דימוי של מקום קטן ושולי.)
לענ"ד כדאי קודם לפתוח דיון במזנון על חשיבות קאנטרי-קלאבים בישראל ואז מן הסתם ישרטטו קו לפי קריטריונים בסיסיים מה שיתרום לקבלת ההחלטה והביצוע. מי-נהר - שיחה 13:17, 28 בפברואר 2022 (IST)תגובה
תודה רבה מי-נהר. רעיון טוב. צריך לזכור שהעובדה שלא נכתבו ערכים על קאנטרי קלאבים, לא אומרת שאין חשיבות אנציקלופדית. יש ערך קאנטרי קלאב. הקאנטרי בנשר נבנה על ידי עיריית נשר, אבל הוא משמש קהל גדול הרבה יותר. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 13:25, 28 בפברואר 2022 (IST)תגובה
היי חנה. אני חושב שזה לא מקרי או שרירותי שלא נכתבו ערכים על קאנטרי קלאבים ספציפיים. ברכת גורדון זה מקרה שונה, זה מוסד תל אביבי של ממש. לי עצמי יש ספק לגבי החשיבות, ואני יכול לומר שבסבירות גבוהה יימצא מי שיניח על הערך תבנית חשיבות. הרעיון של מי-נהר לנסות לגשש מה הלך הרוח במזנון קודם לכתיבת הערך נראה לי נכון ועדיף. Lostam - שיחה 13:49, 28 בפברואר 2022 (IST)תגובה
תודה לוסתם, פתחתי דיון במזנון. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 14:10, 28 בפברואר 2022 (IST)תגובה

יהונתן כהן[עריכת קוד מקור]

היי לאסתם. אני רוצה לכתוב ערך על יהונתן כהן (עיתונאי ספורט). מצוין שהערך נמחק ב-2009 כי לא היו תומכים, אבל אין שום דיון בדף השיחה. לא ברור לי מה קרה בדיוק - השאלה היא אם צריך דיון שחזור אחרי כל כך הרבה זמן, או שאפשר להעלות את הערך כרגיל. מה דעתך? yinonk - שיחה 18:01, 12 במרץ 2022 (IST)תגובה

היי. הערך אכן נמחק ב-2009 לאחר דיון חשיבות. בשעתו עדיין מוי היה אחראי על הדיונים ולא אני. הייתה התייחסות של ויקיפד אחד בדיון (עדו), שמוטי החליט כנראה שהיא אינה מספיקה ומחק את הערך. כשמונחת תבנית חשיבות, גם אם לא התקיים דיון ואף אחד לא הגיב והתייחס - הערך יימחק לאחר שבוע. כרגע מה שאתה צריך לעשות זה לפתוח בדף השיחה של הערך פסקה חדשה עם הכותרת "דיון שחזור", להניח מתחת לכותרת תבנית של דיון שחזור, לכתוב את הערך הנוכחי שאתה מבקש להעלות בדף טיוטה ולקשר אליו בדיון, ולפרט בפסקה שפתחת מהו שינוי הנסיבות המהותי שחל מאז 2009, שמצדיק את שחזור הערך. Lostam - שיחה 13:30, 13 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה! מכיוון שאני מוגדר ככותב בתשלום (אך הערך של יהונתן לא נכתב בתשלום) כמדומני אין לי רשות ליזום דיוני שחזור. תוכל להניח עבורי את התבנית ברגע שהטיוטה תהיה מוכנה? ייקח יום יומיים. yinonk - שיחה 13:39, 13 במרץ 2022 (IST)תגובה
כן. תכתוב לי כאן ותצרף קישור לטיוטה כשהיא תהיה מוכנה. Lostam - שיחה 13:46, 13 במרץ 2022 (IST)תגובה
לאסתם, הטיוטה מוכנה, היא כאן: משתמש:Yinonk/יהונתן כהן. ממש תודה. yinonk - שיחה 21:21, 13 במרץ 2022 (IST)תגובה
בוצע בוצע Lostam - שיחה 12:06, 14 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה על העזרה. yinonk - שיחה 12:36, 14 במרץ 2022 (IST)תגובה

רותם חן[עריכת קוד מקור]

היי גיא, ראיתי שהדף רותם חן נמחק ורציתי להציף משהו לגבי דיון החשיבות. הטענות בדיון היו שלא קיימים סימוכין והשתמע כי כותבי הדיון פקפקו באמיתות הקריירה המוזיקלית של האמן. בימים האחרונים הוספתי לעמוד סימוכין, ולמען האמת מדובר באמן שמופיע במספר דפי ויקיפדיה בתחום המוזיקה (בדיסקוגרפיה של עדן בן זקן למשל). לצערי, כותב הערך לא העלה את הסימוכין במקור וגם לא הגיב לדיון החשיבות. אני מאמינה שנעשתה כאן טעות. האם יש דרך לבטל את ההחלטה? Shimrit - שיחה 10:13, 18 במרץ 2022 (IST)תגובה

שלום שמרית. הערך נמחק בהתאם לכללים שלנו, לאחר שבמשך דיון חשיבות שנמשך שבוע אף ויקיפד בעל זכות הצבעה לא הבהיר את חשיבותו. כרגע לא ניתן לשחזר את הערך אלא באמצעות דיון שחזור. צריך לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ולנמק מהו שינוי הנסיבות המהותי שחל מאז מחיקת הערך ולקבל על כך הסכמה רחבה. מאחר והערך נמחק רק היום, ניסיוני מלמד שקיים סיכוי קלוןש שתתקבל הסכמה כזאת. אני מציע להמתין עד שיתווסף לביוגרפיה של חן פרט מהותי נוסף ואז לנסות לשחזר את הערך באמצעות דיון שחזור בדף השיחה. את הכללים שלנו לעניין זה ניתן לקרוא בויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית. Lostam - שיחה 17:22, 18 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה על תגובתך המלמדת, הנחתי כי הוספת הסימוכין לפעילותו תספיק אך מסכימה שפרטים ביוגרפיים עתידיים יחזקו את חשיבותו. לגבי מוזיקאים, נדמה כי אין פסיקה חד משמעית ליצירת ערכים ("גם מוזיקאי שלא הוציא אלבום יוכל להיות זכאי לערך מסיבות אחרות"). האם קיים מסמך המפרט מהן הסיבות האחרות או שלמעשה כל עניין לגופו? Shimrit - שיחה 10:22, 19 במרץ 2022 (IST)תגובה
לא בכל נושא יש לנו קריטריונים רשמיים וברורים. כל מקרה נבחן לגופו, אבל יש פרקטיקות מקובלות שנקבעות באופן לא רשמי באמצעות דיוני חשיבות והצבעות מחיקה. לגבי מוזיקאי צריך להראות פעילות משמעותית והכרה/הצלחה ברמה מספקת. אבל אין גבולות גזרה ברורים, זה נכון. Lostam - שיחה 17:22, 19 במרץ 2022 (IST)תגובה
הבנתי :) תודה Shimrit - שיחה 09:07, 20 במרץ 2022 (IST)תגובה

איחוד ערכים[עריכת קוד מקור]

שלום. על הערך מגן השבת הוצבה תבנית איחוד לפני מספר חדשים. בעת הדיון הייתה תמיכה רחבה באיחוד (למעט התנגדות היוצר), אך לאחר שבועיים וחצי הובעה התנגדות. האם ניתן לאחד כעת? שמש מרפא - שיחה 19:45, 21 במרץ 2022 (IST)תגובה

שלום. מאחר והיו בדיון שני מתנגדים לאיחוד, לפי הכללים בויקיפדיה:מדיניות איחוד ערכים לא ניתן לאחד. ניתן לפתוח הצבעת מחלוקת. Lostam - שיחה 11:01, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
ואין הגבלה למשך הזמן בו ניתן להביע התנגדות? שמש מרפא - שיחה 21:49, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
רשום בדף המדיניות שקישרתי אליו: "אם יש טעם לשקול איחוד, יתנהל דיון מקדים בדף השיחה של הערך, ללא הגבלת זמן מוגדרת". זה אכן בעייתי, אבל זו המדיניות הנוכחית. Lostam - שיחה 10:30, 23 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה. פתחתי הצבעה בדף ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מגן השבת, מקווה שעשיתי את זה נכון. שמש מרפא - שיחה 13:45, 23 במרץ 2022 (IST)תגובה

אמה האוזר[עריכת קוד מקור]

היי לאסתם,
לא ראיתי את תהליך הבהרת החשיבות על הערך הזה. רק עכשיו ראיתי שהוא נמחק. אני סבור שיש לו חשיבות, ושהוא לא היה אמור להימחק. מבקש לשחזר. אלדדשיחה 21:17, 21 במרץ 2022 (IST)תגובה

היי אלדד. אתה ותיק ומכיר את הכללים היטב. הערך נמחק אחרי דיון שנמשך שבוע. במינימום תכתוב את הבהרת החשיבות המנומקת שלך בדף השיחה של הערך. לא עשית זאת גם כעת כשראית שהערך נמחק. תתייג אותי שם, אשחזר את הערך ואפתח הצבעת מחיקה. אני באמת סבור שבמקרה זה הערך לא עובר את רף החשיבות המינימלי. Lostam - שיחה 10:58, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
לא ראיתי שהייתה עליו תבנית, לצערי. הייתי מנמק. אשמח אם הערך יועמד להצבעה, כדי להעביר את ההכרעה לקהילה (גם אם יימחק, לפחות אדע שניסיתי). קראתי את הערך, ונראה לי שיש שם הרבה מעבר להנצחה. אלדדשיחה 11:06, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
בכל מקרה, אתייג אותך. כרגע אני צריך לצאת, אז לא אטפל בכך עדיין. אלדדשיחה 11:09, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
ככל שחולף הזמן, יהיה בעייתי לשחזר. הערך נמחק אתמול אחרי שבוע של דיון. אנחנו לא משחזרים ערכים שנמחקו בגלל שוויקיפדים לא שמו לב לדיון החשיבות וביקשו להבהיר חשיבות באיחור. אחרת אין לזה סוף. עד מתי מקבלים את ההבהרה ומשחזרים? יום אחרי? 3 ימים אחרי? שבוע אחרי? Lostam - שיחה 11:17, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
אנא שחזר. נימקתי חשיבות בדף השיחה, וביקשתי להעלות את הערך להצבעה. אלדדשיחה 11:17, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
הבנתי שצריך לטפל בעניין מיד, אז אצא רק כעת. תודה על תשומת לבך. אלדדשיחה 11:18, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
שחזרתי ופתחתי הצבעת מחיקה. Lostam - שיחה 11:23, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה רבה. אלדדשיחה 11:24, 22 במרץ 2022 (IST)תגובה

חשיבות שחקני טלוויזיה - זכיה בפרס[עריכת קוד מקור]

היי גיא, מה שלומך? רציתי לשאול, האם לדעתך זכייה של שחקן או שחקנית באחד הפרסים הבאים מזכה בחשיבות אנציקלפודית: פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה, תחרות פרסי הטלוויזיה לילדים ולנוער. בתודה, שמשוני - שיחה 12:58, 23 במרץ 2022 (IST)תגובה

היי. התשובה חיובית לגבי שני הפרסים. Lostam - שיחה 00:02, 24 במרץ 2022 (IST)תגובה
תודה. שמשוני - שיחה 15:08, 24 במרץ 2022 (IST)תגובה
אגב, האם ישנם כללי אצבע לחשיבות של אדריכלים? מה הופך אדריכל לזכאי לערך? (ניסיתי להתייעץ במיכאלי אבל הוא לא היה זמין לאחרונה). בתודה מראש שמשוני - שיחה 15:29, 24 במרץ 2022 (IST)תגובה
אין כללים רשמיים בנושא וגם לא ממש מדיניות של הלכה למעשה. מן הסתם, גבוהים יותר סיכוייו של ערך להישאר אם מדובר על אדריכל שתכנן מבנה מאוד מפורסם או זכה בפרס חשוב. Lostam - שיחה 17:30, 24 במרץ 2022 (IST)תגובה
שוב תודה. שמשוני - שיחה 19:44, 24 במרץ 2022 (IST)תגובה

תבנית חשיבות[עריכת קוד מקור]

היי. תבנית חשיבות, לפי מה שאני מכיר ויודע, נועדה לאפשר לבעלי זכות הצבעה (ואחרים) להבהיר את החשיבות האנציקלופדית של הערך כאשר היא לא נהירה למניח התבנית. אך מאחר והיא הובהרה על ידי מספר לא קטן של בעלי זכות הצבעה, ומאחר ומניח התבנית לא הגיב מאז ולא הסביר, גם לאחר שפניתי אליו, למה לדעתו יש בעיה יסודית בטיעונים שהובאו, ומאחר ומניח התבנית כבר הראה בימים הקודמים במצבים זהים ששום הסבר לא יניח את דעתו, והוא בכל מקרה יגרור אותנו להצבעה, מה הסיבה להשאיר את התבנית עוד 25 שעות? עדיף להסיר את התבנית, ומאחר והיא מילאה את יעדה (הובהרה החשיבות בדיון בדף השיחה עד ידי בעלי זכות הצבעה כנדרש), ובמידת הצורך להיגרר להצבעה שבכל מקרה כנראה תגיע, לא עלינו. באמת יש טעם להמתין עוד יום וחצי?

דבר נוסף, אשמח לקבל את פעלי-העזר של הלב שנמחק לאחר שלא התנהל כלל דיון רציני בנושא (איש לא ראה שהונחה התבנית, כנראה עקב המספר הגדול של התבניות שהונחו במקביל, ואני באופן אישי הייתי ועודני בחיי הפרטיים במצב שלא מאפשר לי לעקוב מקרוב אחר המשתמש שהניח עשרות תבניות בבת-אחת). אני מעוניין להחזירו למרחב הערכים, ולהסתכן בהצבעה נוספת (שוב, כן, שוב, אני יודע, אתה מוזמן להצטרף לדיון במזנון) שתיכפה עלינו. בכך נסיים להצביע על כך אחד ואחד מערכיה של אווה טיקה, שמעולם לא האמינה, לדעתי, שתזכה לכאלו יחסי-ציבור בקרב דוברי השפה העברית, תודות למאמציו של משתמש בודד למחוק את כל הערכים הקשורים אליה, מסיבות המובנות לו בלבד. ראה בקשתי זו בדף השיחה של רמי סערי.

תודה ולילה טוב. נילס אנדרסן 🦔 שיחה - 💛💙עומדים לצד אוקראינה החופשית 00:30, 28 במרץ 2022 (IDT)תגובה

בוקר טוב. ככלל, דיון חשיבות נמשך שבוע. מסירים את התבנית לפני הזמן רק במקרים יוצאי דופן, ואני לא סבור שזה מקרה שמצדיק זאת. היו בדיון גם ויקיפדים בעלי זכות הצבעה שהתנגדו לחשיבות. בנוסף, ככל שיהיו בדיון יותר ויקיפדים שיביעו תמיכה בחשיבות, ייתכן והדבר ימנע פתיחה של הצבעת מחיקה. הפרספקטיבה שלך ספציפית לערך זה שאתה מתעניין בו, הפרספקטיבה שלי רחבה וכוללת יותר. לגבי הערך השני, שלחתי לך למייל את התוכן שנמחק. לא ניתן יהיה לשחזר את הערך ללא דיון שחזור מסודר, מאחר והוא נמחק לאחר דיון חשיבות. הבעתי בעבר את הסתייגותי מכך שכאשר יש יותר מדי ערכים עם תבנית חשיבות באותו זמן, אז יש דיונים שמתפספסים וויקיפדים שלא מצליחים להיכנס לכל הדיונים ולהביע את דעתם. אין ממש מה לעשות עם זה ואין דרך כיום למנוע מצב של ריבוי תבניות חשיבות במקביל, מלבד אחריות אישית של ויקיפדים, שכאשר הם רואים שיש בזמן נתון הרבה דיוני חשיבות, אז הם ימתינו שבוע-שבועיים עם הנחת תבנית חשיבות שרצו להניח. לצערי זה לא תמיד קורה, או יותר נכון כמעט תמיד לא קורה. Lostam - שיחה 09:48, 28 במרץ 2022 (IDT)תגובה
תודה, קיבלתי. מה התהליך (טכנית) שאני צריך לבצע כעת, כדי להביא להצבעת שחזור? נילס אנדרסן 🦔 שיחה - 💛💙עומדים לצד אוקראינה החופשית 19:42, 28 במרץ 2022 (IDT)תגובה
אני משער שהערך שלא צוין שמו היה שיבת הבן. היה והשערתי נכונה, אשמח אם תסביר מדוע העדפת לכתוב "היו בדיון גם ויקיפדים בעלי זכות הצבעה שהתנגדו לחשיבות. בנוסף, ככל שיהיו בדיון יותר ויקיפדים שיביעו תמיכה בחשיבות, ייתכן והדבר ימנע פתיחה של הצבעת מחיקה" במקום לכתוב בפירוש שלדעתך לא הובהרה חשיבות? כמו כן, לא הבנתי איזה משקל ביקשת לתת ל"ויקיפדים בעלי זכות הצבעה שהתנגדו לחשיבות". עלי - שיחה 12:59, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה
לנילס - מה שצריך לעשות הוא לבקש לשחסר את הערך לדף טיוטה, ואז לפתוח בדף השיחה של הערך פסקה חדשה בשם "דיון שחזור", להציב בתחילת הפסקה תבנית דיון שחזור, לשים את הקישור לערך שנמצא בטיוטה, ולנמק מהו שינוי הנסיבות המהותי שחל מאז המחיקה ושמצדיק את השחזור. לאחר מכן מתקיים דיון במשך שבוע, שלאחריו אם יש קונצנזום בדף השיחה לגבי שינוי הנסיבות - הערך משוחזר.
לעלי - את דיון החשיבות מסכמים כשהוא מסתיים. בעת שנכתבו הדברים נותרו עדיין יומיים לדיון החשיבות, ואכן במהלך היומיים האלה הובא בדף השיחה הקישור שמראה על עמידה בקריטריונים. בכך שכתבתי שהיו בדיון גם ויקיפדים שהתנגדו לחשיבות התכוונתי לומר שלא היה בדף השיחה קונצנזוס לכך שקיימת חשיבות. Lostam - שיחה 14:05, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה
אם זו גישתך, אפעל כדי לתקן את הכשל. לא סביר בעיני שתתייחס לדיון חשיבות במילים מטעות (השווה "ככל שיהיו בדיון יותר ויקיפדים שיביעו תמיכה בחשיבות" למה שבאמת נדרש בדיון החשיבות לשיטתך, הבהרת חשיבות מנומקת אחת) ורגע קל לפני שתמחק את הערך תגלה דעתך ותקריא את "הכרעת הדין". ככל ששיקול דעתך הטוב משמעותי בדיוני חשיבות – ואין לי כוונה להחליף אותו – על המשתתפים בדיון החשיבות להיות מודעים לעמדתך ביחס לשאלה האם הובהרה חשיבות. אגב, נדמה לי שנתקלתי לא אחת במקרים בהם השבת על שאלה זו בגוף הדיון תוך כדי שהתנהל. כמו כן, כידוע לך, בדיון חשיבות אין משמעות לקונצנזוס אלא אך ורק לשאלה האם קיימת או לא קיימת הבהרת חשיבות מנומקת. עלי - שיחה 14:15, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה
לעיתים אני מביע את דעתי באמצע הדיון, לעיתים בסופו ולעיתים כלל לא. דווקא המקרה הזה פשוט יותר ממקרים אחרים, מאחר והקהילה קבעה קריטריונים ברורים. לכן לא מספיק היה להבהיר חשיבות, אלא צריך היה להראות שהערך עומד בלפחות אחד מהקריטריונים שנקבעו. אף אחד ממשתתפי הדיון לא עשה זאת לפני שכתבתי את סיכום הדיון. לא מדובר על עמדה אישית/סובייקטיבית שלי, אלא על בדיקה אובייקטיבית של הקריטריונים. לא הייתה לי כל בעיה להעמיד את החלטתי לביקורת של המפעילים האחרים. זה נכון תמיד, אגב. ולגבי המשפט "ככל שיהיו בדיון יותר ויקיפדים שיביעו תמיכה בחשיבות, ייתכן והדבר ימנע פתיחה של הצבעת מחיקה" - נראה לי ששפוט לא הבנת את כוונתי. ברור לך שאני יודע מה נדרש בדיון חשיבות. כוונתי הייתה שיש בכך כדי להרתיע ויקיפדים לפתוח הצבעת מחיקה, לאור זאת שהם רואים שבדיון החשיבות הייתה תמיכה רחבה בערך. אני, למשל, לא אפתח הצבעת מחיקה אם בדיון החשיבות רוב המשתתפים תמכו בחשיבות, גם אם אישית לא השתכנעתי ואני עדיין משוכנע שאין חשיבות, משום שברור לי שסיכוייו של ערך כזה להימחק בהצבעה נמוכים. דיון חשיבות שנמשך שבוע ומשתתפים בו יחסית ויקיפדים רבים נותן אינדיקציה טובה לגבי סיכוייו של ערך להימחק בהצבעה ולגבי הצורך לפתוח הצבעה. לכן, דווקא מי שתומך בהשארת הערך אמור לתמוך במיצוי הדיון במשך שבוע, כך שוויקיפדים רבים יותר יחוו דעתם באשר לשאלת החשיבות. מקווה שהצלחתי להבהיר את עצמי. Lostam - שיחה 14:35, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה
הבנתי את כוונתך המקורית במשפט האמור, אלא שאני סבור שהמשפט מטעה בנסיבות בהן כלל לא הייתה הבהרת חשיבות מנומקת. חשוב לי להבהיר שאין ולא הייתה לי ביקורת כלפיך או ביחס להתנהלותך, אולם נותרתי בדעתי שחוסר המודעות של המשתתפים בדיון לעמדתך החשובה בשאלה האם הובהרה בדיון החשיבות מהווה נקודת כשל מערכתית. עלי - שיחה 14:40, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה

התנצלות[עריכת קוד מקור]

לוסטם.

חשוב לי להגיד פעם נוספת, לא היתה לי כוונה לתקוף אותך באופן אישי. אין לי כוונה לתקוף איש באופן אישי. היו לי ב-6 השנים שלי כאן 3 אנשים שאני יודע שהייתי לא בסדר כלפיהם, אני לא גאה בזה, והתנצלתי מול כל אחד מהם. כעת עליי להשפיל את עיניי ולהתנצל גם כלפיך.

בקשתי היחידה היא שבפעם הבאה שתיגש לבצע פעולה כל כך דרסטית כמו מחיקת ערך (זו בעצם הפעולה החמורה ביותר שאתה רשאי לבצע, מלבד חסימה), תוודא שוב ושוב שהפעולה מתיישרת עם הדיון. אם מדובר בדיון ארוך במיוחד, כמו שקרה במקרה הנוכחי, אולי כדאי לא לנהוג לבד אלא להתייעץ עם מפעיל נוסף שעקב אחרי הדיון בזמן אמת. כך אפשר לפנות לתאו, או לאלדד, או לדוונו. כאשר משקיעים זמן רב ומשאבים מנטלים רבים במיוחד בדיון (עד פנייה לויקיפדיות זרות, או נכונות לשליחת דואר-אלקטרוני להוצאת ספרים זרה), וכאשר הדיון מלא בהמון-המון מלל, צריך לזכור שבצד השני עומדים בני אדם, בשני הצדדים, אנשים טובים שרוצים בטובת ויקיפדיה, איש-איש בדרכו ובסגנונו.

אני בטוח שכבר נתקלת באלפי בקשות מחיקה במהלך שנותך כמפעיל. אני בטוח שאתה משוכנע שאתה נוהג בשיקול דעת זהיר. אבל תזכור שעבור האנשים האחרים, הפשוטים, בשבילנו הדיון הזה הוא כמו הדיון הראשון בויקיפדיה. קצת כמו מחנך שמלמד את החניך המאתיים שלו וצריך לזכור שעבור החניך זו הפעם הראשונה, וצריך לזכור לנהוג בו בזהירות המתבקשת מהמחנך, כך גם מפעיל, שביצע אלפי או עשרות-אלפי פעולות, צריך וחייב לזכור ולהניח שמולו ניצבים אנשים העומדים כבפעם הראשונה בדיון ויקיפדי. חייבים לבדוק 3 או 4 פעמים לפני מחיקה.

שוב, אני מתנצל, ומקווה שתוכל לסלוח לי על הטון שהשתמשתי בו. אני מקווה גם שתיקח את הדברים שכתבתי כאן בכובד-ראש. נילס אנדרסן 🦔 שיחה - 💛💙עומדים לצד אוקראינה החופשית 14:11, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה

אין צורך להשפיל עיניים כדי להתנצל. אני חושב שההתנצלות במקומה ואני מקבל אותה. ברור לך שעם כל הוותק שלי כאן, ועם כל הניסיון הרב שצברתי לאורך השנים בהן אני אחראי על דיוני החשיבות, אני בסך הכל בן אדם שיכול לטעות. טעיתי בעבר ואטעה גם בעתיד, ואין לי כל בעיה להודות בכך כשזה קורה. גם במקרה הזה, ראית שמיד כשהובהר שהייתה עמידה בקריטריונים - הערך שוחזר. זה כל מה שהיה צריך לעשות, בדיוק מה שתאו עשה - להגיד לי: האם שמת לב לכך שהייתה ביקורת על הספר שפורסמה ב"מעריב"? בלי להתלהם, בלי לפנות ישר לבקשות ממפעילים. ואני חייב לציין שבמקרה הזה היה קשה מאוד לגלות ולהבין שמדובר על ביקורת שפורסמה במקור ב"מעריב". הדבר לא צוין בערך עצמו, לא צוין בדף השיחה, והלינק שהפנו אליו בדף השיחה הפנה לבלוג פרטי, ורק למעלה בקטן נכתב שהפרסום המקורי היה ב"מעריב". לא הוגן לצפות ממני לעשות את העבודה עבור אלו שמבקשים להבהיר את החשיבות והעמידה בקריטריונים. היה צריך לציין במפורש שמדובר על ביקורת שפורסמה ב"מעריב". תראה איך הוספתי את הקישור החיצוני לערך לאחר ששחזרתי אותו. אם כותב הערך או מי מאלה שתמכו בהשארתו היו נוהגים כך מלכתחילה (וכך יש לנהוג - המקור החיצוני שמלמד על עמידה בקריטריונים צריך להופיע בערך) - כל הדרמה הייתה נחסכת. דבר אחרון: השיקולים שלי בדיוני החשיבות הם תמיד ענייניים. כאמור, אני לא חסין מטעויות ועוד אטעה בעתיד, אבל לעולם זה לא מתוך שיקול זר. לא הייתי מגיע למצב שאני אחראי על דיוני החשיבות כ"כ הרבה שנים, אם לא הייתי זוכה לאמון מצד הקהילה לגבי יושרי והגינותי. גם אם אתה חושב שטעיתי, תפנה אותי בצורה עניינית ועובדתית לטעות שלי. מבטיח לך שלא אתבייש לומר: "אתה צודק, אני טעיתי. סליחה". Lostam - שיחה 14:25, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה
🤝 נילס אנדרסן 🦔 שיחה - 💛💙עומדים לצד אוקראינה החופשית 14:32, 29 במרץ 2022 (IDT)תגובה

שיחה:Funder[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב לאסתם. פנו אלי בבקשת עזרה לשחזור הערך. לא הצלחתי להבין מדוע הערך לא שוחזר אחרי הדיון האחרון ב-2020, הרי יש שם יותר מחמישה תומכים (כולל אותך), לא? תוכל להסתכל? תודה! yinonk - שיחה 06:23, 31 במרץ 2022 (IDT)תגובה

היי. הערך לא שוחזר, מאחר ולא הייתה הסכמה רחבה לשינוי נסיבות מהותי, מה שמאפשר שחזור ללא הצבעת שחזור. כדי לפתוח כעת הצבעת שחזור צריך לפתוח פסקה חדשה בדף השיחה של הערך, ולגייס תמיכה לפתיחת ההצבעה מצד 5 ויקיפדים בעלי זכות הצבעה. Lostam - שיחה 15:17, 31 במרץ 2022 (IDT)תגובה
תודה, איידע אותם בעניין. yinonk - שיחה 09:29, 5 באפריל 2022 (IDT)תגובה

דיון חשיבות במגפון (אתר חדשות)[עריכת קוד מקור]

שלום, הצבתי לפני כמה ימים תבנית חשיבות, אך כמה עורכים רואים חשיבות. מה צריך לעשות עם התבנית במקרה כזה? Yanivshn - שיחה 20:01, 3 באפריל 2022 (IDT)תגובה

ערב טוב. אם השתכנעת, אתה כמניח התבנית יכול להסירה בכל עת. אם לא השתכנעת, התבנית תוסר על ידי כעבור שבוע, ואתה תוכל או לפתוח הצבעת מחיקה או לוותר. Lostam - שיחה 21:41, 3 באפריל 2022 (IDT)תגובה
אני חושב ומשוכנע שהאתר זניח לחלוטין, אבל מבחינת חשיבות אנציקלופדית יש רק תומכים (מלבדי), ואני לא פותח הצבעת מחיקה במצב כזה. הסרתי את התבנית. תודה לך. Yanivshn - שיחה 21:49, 3 באפריל 2022 (IDT)תגובה

נהלי הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

שלום!

אם מישהו הציב לפני כמה ימים (פחות משבוע) תבנית חשיבות על ערך והסיר אותה די מהר, לפני תום שבוע הדיון. מתי אפשר לפתוח הצבעת מחיקה על הערך? Yanivshn - שיחה 00:33, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה

כדי לפתוח הצבעת מחיקה צריך קודם שבוע של דיון חשיבות, תצטרך להחזיר את התבנית.
אם כוונתך לעלי הלוי, הסרתי כי תגובתו של מי נהר היא הבהרת חשיבות, אף על פי שאותי היא לא שכנעה. גפן אקורד - שיחה 01:58, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה
על הנוהל אחכה לתשובה של Lostam. בקשר לערך: אם היא לא שכנעה אותך, היא לא הבהרת חשיבות לעניין התבנית. גם אותי היא לא שכנעה, אפילו לא פרט אחד בה. ערך בדיחה. מי שחושב שהוא כל כך חשוב, אולי שייתכבד להרחיב אותו. כרגע זה לא ערך, זה בקושי מילוני. Yanivshn - שיחה 06:14, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה
היא מספיקה כדי לגרור אחריה שיירה של "בעד חשיבות מנימוקי מי נהר" ממכלילנים שבדרך כלל מעתיקים שורה מהערך כדי להבהיר חשיבות וכאן אפילו את זה לא יכלו לעשות, אז יתלהבו שמישהו מצא מה לכתוב. אין לי את הסבלנות למכלילני אולטרה-קצרמרים או את הכח להתאפק מלשאול אותם כמה מהשורות של הבהרת החשיבות (הארוכה פי כמה וכמה מהערך) הם קראו לפני שהתעייפו, אז הסרתי את התבנית למען השלווה. גפן אקורד - שיחה 09:46, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה
שלום. כפי שהשיבו לך, לפני שניתן לפתוח הצבעת מחיקה, צריך דיון חשיבות רשמי ומלא של שבוע. אם מניח התבנית הסיר אותה לפני הזמן, ואתה בכל זאת לא השתכנעת, אתה רשאי להחזיר את התבנית, לתת לשבוע הדיון להסתיים ואז לפתוח הצבעה. לפני שפותחים הצבעת מחיקה מומלץ, אך לא חובה, לבחון מה מידת התמיכה בערך בדיון החשיבות ומה סיכוייו של הערך להימחק בהצבעה. Lostam - שיחה 14:15, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה
בסדר, נשקול מה לעשות. תודה. Yanivshn - שיחה 14:32, 7 באפריל 2022 (IDT)תגובה

משך זמנה של תבנית חשיבות שהוצבה מחדש בתוך זמן קצר מהסרתה לפני תום הליך מלא[עריכת קוד מקור]

היי לוסטם

בעקבות המקרה ב-שיחה:עלי הלוי בן אלחסן#מועד הסרת תבנית החשיבות המחודשת
עולה שאלת הסבירות של משך הדיון הנדרש לחשיבות במקרה שדיון חשיבות התנהל במשך רוב השבוע ובהשתתפות עורכים שונים והוסר על ידי מציב התבנית לפי תום הזמן.
הגם שדומני שבמקרה כזה אנו רואים הדבר בתור משיכת הדיון, ומשכך שלא התקיים דיון חשיבות לטוב ולמוטב.
עם זאת ברור שבמקרים כאלה לו מישהו ובכלל זה מציב התבנית ביטל התבנית לפני תום הדיון, ומישהו אחר הציבה לאלתר מחדש כגון באותו יום שלא סביר להתחיל מחדש את שבוע הדיון. אלא לראות הדיון כנמשך.
כך ככל שמשך ההפסקה הינו זניח עד לחידוש הדיון בחשיבות אין סיבה שלא להתייחס לזמן ותוכן הדיון שכבר התקיימו בפרט כשהוא נמשך זמן ניכר.
סבורני שכשם שנצרך שבוע מלא של דיון,
כך כל עוד "חידוש תבנית שהוסרה" הינו בתוך פחות משבוע, שיש לחבר את משך הזמן של הדיונים לשבוע אחד במצטבר. (לאחר הפחתת הזמן בו התבנית לא הייתה מוצבת).
לענייננו במקרה הנידון לאחר שהדיון נערך 4 ימים שלמים ,נעדרה התבנית כ-32 שעות והוחזרה לאלתר (תוך שכל המשתתפים בדיון הקודם במעקב הערך... )
אבהיר שלטעמי ככל שיש לערך המצריך שיפור יותר זמן חשיבות, זה מבורך, ברם להבנתי הדבר פוגע בכמה וכמה היבטים אחרים ובהם אינפלציית התבניות.
שמא יש מקום לנוהל מסוג זה לשם הסדר וההגינות.
אבין גם אם מטעמי נוחות המערכת יספגו את סטיית התקן. בברכה, מי-נהר - שיחה 23:08, 9 באפריל 2022 (IDT)תגובה
בוקר טוב ושבוע טוב. אין לנו כללים רשמיים לגבי הסוגייה הנ"ל, ולכן צריך להפעיל שיקול דעת ולנהוג על פי השכר הישר. ככל שהתבנית מוסרת ואז מונחת מחדש באותו יום, בהפרש של שעות בודדות, אני מסכים שיש מקום להמשיך את הספירה מהמועד המקורי. ככל שמדובר על החזרת התבנית במועד מאוחר יותר מזה, אפשר להתחיל את הספירה מחדש או להוסיף לשבוע את הימים שבהם התבנית לא הייתה מונחת. אם לא מתחילים את הספירה מחדש, אז ממתי כן נכון כבר להתחיל מחדש? אחרי יומיים לא, אבל אחרי 7 ימים כן? ולמה 7 ימים ולא 8? במקרים גבוליים כמו המקרה הנדון אני יכול להבין את הגישה של הוספת ימים ולא ספירה מחדש, אבל הגישה שלי היא שעדיף למצות את הדיון עד תומו, ובמקרה של ספק עדיפים עוד כמה ימים של תבנית חשיבות על הערך, שבמהלכם אולי גם הערך יורחב וישופר כפי שקורה פעמים רבות, על מצב שבו כותב הערך או מי ממשתתפי הדיון ירגישו שהדיון לא מיצה את עצמו או שלא ניתנה ההזדמנות המלאה "להציל" את הערך. Lostam - שיחה 11:30, 10 באפריל 2022 (IDT)תגובה
מודה לך על תגובתך העניינית כתמיד. מי-נהר - שיחה 12:44, 10 באפריל 2022 (IDT)תגובה

שיחה:ישי הדס[עריכת קוד מקור]

שלום Lostam.

צר לי, אבל ההצבעה נפתחה על ידי חסר זכות הצבעה. לשיקול דעתך. דגש - שיחה 02:25, 13 באפריל 2022 (IDT)תגובה

התייעצות[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב וחג שמח
יש לי טיוטה שממתינה בינתיים. האם לדעתך הכתבה הזו נחשבת כסיקור לפי סעיף 9 בקריטריונים?
תודה רבה. תאו הארגמן - שיחה 10:26, 15 באפריל 2022 (IDT)תגובה

היי, חג שמח. לצערי התשובה היא שלילית. הסיקור המדובר אינו נמצא ב"גוף תקשורת בעל חשיבות אנציקלופדית", אלא באתר שנראה שולי למדי וחשיבותו לא ברורה. בנוסף, על הסיקור להיות "לא יחצני ובהיקף של מעל מספר פסקאות". הסיקור המדובר מתייחס ישירות לסינגל רק בפסקה קצרה אחת. שאר הסיקור מביא חלק מהמילים של הסינגל ובהמשך מתייחס לאלבום שצפוי לצאת ולמסע ההופעות העתידי בעקבותיו. הסיקור כולל גם לינק לרכישה מוקדמת של האלבום, מה שהופך אותו גם ליחצני משהו. בשל כל האמור לעיל, כאמור, הסיקור לא עומד לדעתי בתנאי סעיף 9 לקריטריונים. האלבום, לעומת זאת, אמור לצאת ב-22.4 בהוצאת אטלנטיק רקורדס, ונראה לי שלא תהיה כל בעיה עם כתיבת ערך עליו, שבו ניתן כמובן להתייחס גם לסינגלים שיצאו מתוכו. Lostam - שיחה 06:27, 16 באפריל 2022 (IDT)תגובה
תודה, לאסתם. שיערתי כך. הערך על האלבום כבר נכתב, וכך גם על הסינגל הראשון שכבר עמד ברף בכמה היבטים. תאו הארגמן - שיחה 09:12, 16 באפריל 2022 (IDT)תגובה

דיון איחוד?[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב

כאשר הסרת את תבנית החשיבות בעלי הלוי בן אלחסן, כתבת בתקציר "הדיון על איחוד הערכים נמשך". סליחה, אך לא הבנתי על איזה איחוד מדובר? והאם אני יכול להציב תבנית מחיקה? Yanivshn - שיחה 23:10, 16 באפריל 2022 (IDT)תגובה

שבוע טוב. זה תקציר עריכה שנכתב בטעות (לגבי דיון האיחוד), יש לפעמים השלמה אוטומטית של גוגל כרום. מתנצל. אתה יכול לפתוח הצבעת מחיקה. Lostam - שיחה 14:13, 17 באפריל 2022 (IDT)תגובה
פתחתי. האם אתה יכול בבקשה לעבור ולבדוק אם עשיתי את זה כמו שצריך (זאת הצבעה מחיקה ראשונה שאני פותח)? Yanivshn - שיחה 17:11, 17 באפריל 2022 (IDT)תגובה
כן, זה בסדר. Lostam - שיחה 20:49, 17 באפריל 2022 (IDT)תגובה
תודה. Yanivshn - שיחה 22:03, 17 באפריל 2022 (IDT)תגובה

שיחה:נעם_מנלה[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מעביר לעיונך את הטיוטה שכתבתי משתמש:Yoavd/טיוטה לגמרי מחדש. יש שינוי נסיבות מהותי לאחר שספרו האחרון זכה בפרס יוקרתי של FIDE, והצטרף לשני ספרים חשובים שכתב בעבר. אני לא זוכר מה היתה הסיבה שהערך נמחק, ולא הצלחתי למצוא את הדיון המתאים. ברצוני להתייעץ איתך מה אני אמור לעשות עכשיו כדי להעביר את הערך מהטיוטה הפרטית שלי לדיון שחזור או לאיזה תהליך אחר כדי שיגיע למרחב הערכים. קשה לי להבין איך אדם שמוכר בעולם השחמט, מוזמן לכנסים (רק לפני ימים אחדים חזר מכנס בדובאי) גם בתחום היצירה השחמטאית (ראה האטיוד המצורף שזכה בפרס ראשון בארץ) נפסל עקב העדר חשיבות. --‏Yoavd‏ • שיחה 12:04, 22 באפריל 2022 (IDT)תגובה

עכשיו קראתי את דיון המחיקה משנת 2014 (!). היו שם ממש דברים שגויים - בין היתר הטענה שאין דרגת מועמד בכיר לאמן. די להיכנס לקישור משמו לאתר האיגוד הישראלי לשחמט ולראות שזאת אכן הדרגה שהוענקה לו. מנלה היה בגיל צעיר שחקן בקבוצת הרצליה בליגה הלאומית לשחמט (כפי שאגב גם אני הייתי, החל מגיל 15 שיחקתי בליגה הלאומית בקבוצת הפועל ירושלים). די היה להיכנס לקישורים ולראות שהכל מדויק ומתועד. --‏Yoavd‏ • שיחה 12:12, 22 באפריל 2022 (IDT)תגובה
היי יואב. פתחתי דיון שחזור חדש בדף השיחה של הערך. ראה מה כתבתי שם, ונמק שם שינוי הנסיבות המהותי שחל מאז 2014, כולל פירוט הטעויות שלדעתך נכתבו אז. על פניו, אני נוטה לתמוך בעמדתך ובשחזור הערך. Lostam - שיחה 17:55, 22 באפריל 2022 (IDT)תגובה
שוב שלום, חלף שבוע מפתיחת הדיון, וכפי שציינת יש 6-7 שתומכים בשחזור ו-3 מתנגדים. האם תוכל להעביר את הערך להצבעה? --‏Yoavd‏ • שיחה 20:15, 29 באפריל 2022 (IDT)תגובה
עכשיו ראיתי שסיכמת את הדיון שאין הסכמה רחבה על שינוי נסיבות מהותי - איך ייתכן שזה הסיכום והערך לא ישוחזר? הרי 8 ויקיפדים תמכו בשחזור, דהיינו סברו שהיה שינוי נסיבות מהותי ואתה ביניהם. שלושה התנגדו. האם השלושה שהתנגדו גוברים על השמונה ולא מעבירים את הערך שכתבתי להצבעת שחזור כפי שכתבת בדף השיחה? --‏Yoavd‏ • שיחה 23:37, 29 באפריל 2022 (IDT)תגובה
היי יואב. הכוונה היא שהערך לא ישוחזר ללא הצבעה. 8 תומכים מול 3 מתנגדים זה לא קונצנזוס. ניתן לפתוח הצבעת שחזור. עדיף שאתה תפתח אותה, כמי שמבקש לשחזר את הערך, ותכתוב גם בדיון בדף ההצבעה את נימוקייך. שים לב שבהצבעת שחזור, להבדיל מדיון שחזור, אין הכרח לנמק שינוי נסיבות מהותי, אבל הניסיון מלמד שנימוק מוצלח כזה מגביר את הסיכוי שיושג הרוב לשחזור הערך. Lostam - שיחה 07:27, 30 באפריל 2022 (IDT)תגובה
פעם ראשונה שאני פותח הצבעה כזו. מקווה שעשיתי זאת נכון. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:57, 30 באפריל 2022 (IDT)תגובה
שם הערך בכותרת של ההצבעה צריך להיות שם הערך שרוצים לשחזר ולא דף הטיוטה, אבל זה לא קריטי ומעבר לזה פתחת בצורה תקינה. הצבעתי בעד השחזור, שיהיה בהצלחה. Lostam - שיחה 17:21, 30 באפריל 2022 (IDT)תגובה
לאחר תום הזמן ישנם 32 תומכים בשחזור ו-8 מתנגדים. אשמח אם תוכל לסכם את תוצאות ההצבעה ואולי גם לשחזר את הערך בצורה תקינה. --‏Yoavd‏ • שיחה 21:22, 7 במאי 2022 (IDT)תגובה
בוצע בוצע Lostam - שיחה 03:00, 8 במאי 2022 (IDT)תגובה

מחיקת הערך Kiryatech[עריכת קוד מקור]

איך אפשר לשחזר את הערך לטיוטה? Kiryatech (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

שחזרתי את הערך למרחב המשתמש שלך, משתמש:Kiryatech/Kiryatech. אל תחזיר אותו למרחב הערכים. Lostam - שיחה 17:34, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה
תודה Kiryatech - שיחה 17:41, 23 באפריל 2022 (IDT)תגובה

שגרירות הביטקוין[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב. אשמח להבין מדוע הבהרת החשיבות שהייתה על הערך לא הספיקה. בברכה. על הטוב - שיחה 20:34, 30 באפריל 2022 (IDT)תגובה

שבוע טוב. הייתה בדיון תמיכה בחשיבות, אבל האם תוכל להפנות אותי להבהרת חשיבות שהייתה שם? Lostam - שיחה 22:29, 30 באפריל 2022 (IDT)תגובה
לפי מה שראיתי, מי שתמך בחשיבות אף הבהיר את דעתו. בברכה. על הטוב - שיחה 13:27, 1 במאי 2022 (IDT)תגובה
תן לי קרדיט שקראתי בעיון את כל הדיון, ושאלתי בעינה נותרת. בכל מקרה, אם אתה סבור שטעיתי אתה יכול לבקש את שחזור הערך ע"י מפעיל אחר בויקיפדיה:בקשות ממפעילים. Lostam - שיחה 15:06, 1 במאי 2022 (IDT)תגובה

תבנית לשינוי שם ערך[עריכת קוד מקור]

שלום לאסתם. שאלה: האם מותר לי כעורך בתשלום לשים תבנית לשינוי שם בדף שיחה? לא מצאתי את זה בנוהלים. yinonk - שיחה 09:18, 11 במאי 2022 (IDT)תגובה

היי. אני לא מכיר מגבלה כזאת על עורכים בתשלום. Lostam - שיחה 10:01, 11 במאי 2022 (IDT)תגובה
תודה. yinonk - שיחה 10:03, 11 במאי 2022 (IDT)תגובה

רוברט מאלי[עריכת קוד מקור]

ערב טוב! לדעתך ערך עליו (אנ') עומד בקריטריונים לחשיבות? התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 19:26, 15 במאי 2022 (IDT)תגובה

היי. לדעתי הוא בהחלט עובר את הרף כדיפלומט אמריקאי בכיר. יש לנו את קטגוריה:דיפלומטים אמריקאים, ומאלי לא שונה מהותית מדיפלומטים כמו דניס רוס או פיליפ חביב. Lostam - שיחה 10:12, 16 במאי 2022 (IDT)תגובה
תודה רבה! התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 07:04, 17 במאי 2022 (IDT)תגובה

התייעצות - חשיבות חברות ומנהליהן[עריכת קוד מקור]

שלום גיא, מקווה ששלומך טוב, האם תוכל לתת לי קווים כלליים, איזו חברה פרטית זכאית לערך, ואיזה מנכ"ל זכאי?

בתודה שמשוני - שיחה 15:48, 16 במאי 2022 (IDT)תגובה

שלום. התחום של ערכים על חברות די פרוץ ולא מוגדר. אין כללים רשמיים, וקשה לדבר גם על כללים לא רשמיים שנולדו מדיוני חשיבות והצבעות מחיקה. ברור שככל שמדובר על חברה יותר גדולה, עם מספר גדול של עובדים, עם ותק, פעילות משמעותית ומוכחת בקרב הציבור הרחב, כך גדלים הסיכויים שהערך על החברה ישרוד. לגבי מנכ"לים - ככלל מנכ"ל של חברה אינו זכאי לערך, גם אם יש חשיבות אנציקלופדית לחברה עצמה. חריגים לכך הם רק מנכ"לים של חברות גדולות ומרכזיות במשק. Lostam - שיחה 16:10, 16 במאי 2022 (IDT)תגובה
מה לגבי אדם שהיה מנכ"ל של רשת שילב, וכן של קניון (וכיום מנהל חברה אחרת)? בתודה שמשוני - שיחה 16:11, 17 במאי 2022 (IDT)תגובה
לדעתי האישית זה לא מספיק לחשיבות, אבל ייתכן שיהיו ויקיפדים שיחשבו אחרת, וכאמור אין לנו קריטריונים רשמיים או לא רשמיים מגובשים בנושא. Lostam - שיחה 16:20, 17 במאי 2022 (IDT)תגובה
תודה רבה! שמשוני - שיחה 16:56, 17 במאי 2022 (IDT)תגובה
שמשוני, בגלל תקלה טכנית אני לא יכול לענות למיילים שמגיעים אליי דרך מערכת ויקיפדיה. התשובה לשאלה ששאלת היא כן, ואתה מוזמן לפנות אליי להבא ישירות למייל שלי - LSOE1972שטרודלWALLA.COM ‏Lostam - שיחה 14:38, 19 במאי 2022 (IDT)תגובה
תודה רבה שמשוני - שיחה 15:00, 19 במאי 2022 (IDT)תגובה

ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:לוח העופרת בהר עיבל[עריכת קוד מקור]

מוזמן לראות שארכבתי נכון ולתקן לפי הצורך ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:לוח העופרת בהר עיבל. Yyy774 - שיחה 08:51, 24 במאי 2022 (IDT)תגובה

הבעיה היחידה היא ששם הערך השתנה מאז תחילת ההצבעה, ואני לא רואה איך לעדכן שם קודם בתבנית בדף השיחה. תאו הארגמן - שיחה 08:58, 24 במאי 2022 (IDT)תגובה
טוב, הסתדרתי. תאו הארגמן - שיחה 09:01, 24 במאי 2022 (IDT)תגובה

בובות 2022[עריכת קוד מקור]

יש לתקן את ההודעות בראש דף השיחה בשלוש ההצבעות ששוחזרו כדי שיציגו את המצב לאשורו. בורה בורה - שיחה 23:41, 24 במאי 2022 (IDT)תגובה

בוקר טוב. אין לי מושג על מה מדובר... יכול לתת קישורים? Lostam - שיחה 10:49, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה
ויקיפדיה:פרשת בובות קש 2022. פורסם אמש. דגש - שיחה 10:51, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה
כן, נכנסתי למזנון וקראתי. לפי מה שאני רואה, בוצעו כבר עדכונים גם בדפים של שלושת ההצבעות וגם בדפי השיחה של הערכים ששוחזרו. פרשה מבאסת. Lostam - שיחה 11:04, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה
לדעתי נדרש תיקון גם בערכים שלא היה שינוי בתוצאה הסופית. כמו כן, שמתי לב שהצבעותיו של גפן אקורד עצמו לא נפסלו. אני לא יודע אם זה מכוון או טעות. תאו הארגמן - שיחה 11:33, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה
יש התייחסות של הבירוקרטים לכך בדף של הפרשה. Lostam - שיחה 11:37, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכה: תאו הארגמן, זה לא בטעות. אבל דומני שנכון יותר לדון בכך בדף השיחה של הפרשה. דגש - שיחה 11:37, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה

תחנת רכבת נשר[עריכת קוד מקור]

הי לוסתם, אתמול פורסמה תוכנית המתאר החדשה של העיר נשר. בתוכנית שאושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של חיפה, מופיעה תחנה רכבת במסגרת מסילת העמק. נראה לי שזה נותן חשיבות אנציקלופדית לכתיבת ערך על התחנה, כי עכשיו זה הפך למעשי. ראה כתבה המספרת על התוכנית כולל אזכור התחנה כאן. מה דעתך? חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 18:54, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה

ערב טוב חנה. אני נוטה להסכים איתך. אבל האם לא קיים כבר ערך על תחנת הרכבת נשר? Lostam - שיחה 21:20, 25 במאי 2022 (IDT)תגובה
חחח, לא זכרתי ולא בדקתי. די משעשע. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:21, 27 במאי 2022 (IDT)תגובה
עדכנתי את הערך. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:27, 27 במאי 2022 (IDT)תגובה

עילית אוסטרוביץ'-לוי[עריכת קוד מקור]

שלום! ערך שמחקת בעבר והעברת לטיוטה נכתב מחדש מבלי דיון שחזור, כפי שהקריטריונים קובעים. שעה טובה - שיחה 17:17, 27 במאי 2022 (IDT)תגובה

תודה. שחזרתי את הערך המקורי, מאחר והמינוי כבר אושר ע"י הממשלה והיא נכנסה לתפקיד, ומחקתי את הערך החדש בנימוק כפילות. Lostam - שיחה 17:39, 27 במאי 2022 (IDT)תגובה

יחזקאל מרגלית[עריכת קוד מקור]

שלום,

תמהני עליך ששחזרת את הערך. לא הייתה הסכמה רחבה בדיון (אלעדטי התנגד), והקביעה שכל פרופסור חבר זכאי לערך אינה קונצנזסואלית בוויקיפדיה העברית. זה אינו שינוי נסיבות מוסכם. דגש - שיחה 11:44, 20 ביוני 2022 (IDT)תגובה

שלום וברכה. אלעד היה היחיד שהתנגד בדיון, ולעומתו היו רבים שתמכו. קונצנזוס = הסכמה רחבה, ולא בהכרח הסכמה מלאה של 100% ממשתתפי הדיון. מקובל בדיוני שחזור לשחזר ערך אם היה רק מתנגד אחד לעומת מספר תומכים. אתה יכול לבדוק בדיוני שחזור מהעבר, אין כאן דבר חדש או שינוי מדיניות. בכל מקרה, אתה יכול לפתוח הצבעת מחיקה, אם כי להערכתי תוצאותיה ידועות מראש. Lostam - שיחה 12:09, 20 ביוני 2022 (IDT)תגובה

שותפויות אדמונד דה רוטשילד[עריכת קוד מקור]

שלום גיא. מצטער שאני פונה אליך שוב, ביקשתי מהתו השמיני אבל הוא לא ענה לי.

התוכל לפתוח דיון שחזור לטיוטה משתמש:Yinonk/שותפויות אדמונד דה רוטשילד? דף השיחה כאן: שיחה:שותפויות אדמונד דה רוטשילד. אני אנמק שם לאחר מכן. זאת עמותה עם תקציב של יותר מ-40 מיליון שקל בשנה, כשמקבל השירותים הגדול ביותר שלה הוא המדינה - מתוך דף הגיידסטאר שלה. כשהעליתי את הערך חמק ממני שנעשה ניסיון בוסר להעלות אותו לפני 4 שנים. הניסיון דאז נכשל, ובצדק, כי הטקסט נכתב רע. תודה מראש! yinonk - שיחה 08:32, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה

בוצע בוצע Lostam - שיחה 14:13, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה
תודה! yinonk - שיחה 14:14, 3 ביולי 2022 (IDT)תגובה

דיון הרשאות[עריכת קוד מקור]

שלום Lostam,

הריני להזכירך כי בעוד כארבעה עשר ימים יפוגו הרשאות המפעיל שלך. דגש - שיחה 16:41, 4 ביולי 2022 (IDT)תגובה

ערב טוב. תודה על התזכורת. אני מודע לכך ובכוונתי לפתוח דיון בהמשך השבוע. Lostam - שיחה 20:22, 4 ביולי 2022 (IDT)תגובה

מעמד ביניים גלובלי[עריכת קוד מקור]

שלום

כפי שכתוב בדף שיחה של ערך הוא הוא נמחק ב-8.3.21 וזאת לאחר דיון חשיבות מסודר. ב-17.7.21 הערך הוקם מחדש ולא מצאתי שנערך על כך דיון שיחזור מסודר. מאז הוא קיים כשנה. לדעתי צריך להסדיר את הנושא. מה דעתך על הדרך: מחיקה/העברה לטיוטה וייזום דיון שיחזור מסודר/הצבת תבנית חשיבות ודיון מחדש? דוד55 - שיחה 07:29, 6 ביולי 2022 (IDT)תגובה

בוקר טוב. תודה על תשומת הלב. מחקתי את הערך. הוא נכתב מחדש דלא על פי הכללים ע"י משתמש אנונימי. אם יהיה ויקיפד בעל זכות הצבעה שיבקש לפתוח דיון שחזור ולדון בהחזרת הערך - כמובן שניתן יהיה לעשות זאת. Lostam - שיחה 10:15, 6 ביולי 2022 (IDT)תגובה

הילולים[עריכת קוד מקור]

תרצה להשתתף החודש במדור הילולים? ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 21:24, 6 ביולי 2022 (IDT)תגובה

היי. תודה על הפנייה. לא הייתי מודע כלל למיזם זה. אני מאוד עסוק בימים אלה, ולא בטוח שאמצא את הזמן להקדיש לכתיבת מדור כזה בצורה טובה. אמור להתפנות לי יותר זמן מאמצע אוגוסט ועד אחרי החגים. Lostam - שיחה 13:32, 7 ביולי 2022 (IDT)תגובה
תודה רבה על התשובה. האם תרצה לכתוב את ההילולים לחודש ספטמבר? ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 11:19, 9 ביולי 2022 (IDT)תגובה
לא רוצה להתחייב. הזמן שיש לי להקדיש לוויקיפדיה מוגבל, ולמען האמת אני מעדיף להשקיע אותו בדברים אחרים. Lostam - שיחה 17:01, 9 ביולי 2022 (IDT)תגובה

יוני לביא - חשיבות[עריכת קוד מקור]

שלום גיא, האם לדעתך יש חשיבות לערך יוני לביא, נתקלתי בשם עקב פרסום על מחיקת פוסט שלו בפייסבוק. חיפשתי איזשהוא קרטריון לחשיבות אנציקלופדית ולא מצאתי. אשמח לדעתך. Asaf M - שיחה 11:41, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה

היי אסף. רבנים זה פחות תחום ההתמחות שלי. אני רואה שהערך קיים משנת 2011 ושהתקיים דיון חשיבות לגביו באותה שנה. יש בדיון הבהרת חשיבות מנומקת של נרו יאיר, שעל פי רוב דעתו בענייני דת ויהדות מקובלת עליי. Lostam - שיחה 11:53, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה
הבנתי, ובכל זאת מה למעשה הקרטריון? לא רב ישיבה גדולה, לא נושא בתפקיד משמעותי. את מי עוד ניתן לשאול? Asaf M - שיחה 11:57, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אין קריטריונים רשמיים לגבי ערכים על רבנים או אנשי דת. אתה יכול לתייג את בעלי הידע ביהדות. Lostam - שיחה 12:55, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אולי הגיע הזמן לקבוע קרטריונים שכאלה. דרך אגב, איך נוצר מצב שמשתמש מסוים ותיק ככל שיהיה מוגדר כאוטוריטה בתחום מסוים ועל סמך מה הוא מוכר ככזה? Asaf M - שיחה 13:45, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אם אני לא טועה קיימת טיוטה של קווים מנחים לכתיבת ערכים על רבנים, אבל היא לא הבשילה לכדי הצבעה עליה והפיכתה לרשמית ומחייבת. מי שהנושא חשוב לו או קרוב ללבו יכול להציע טיוטה למדיניות ולקדם אותה לקראת הצבעה. נרו יאיר אינו אוטוריטה רשמית בתחום, ואין לנו אף ויקיפד שהוא אוטוריטה רשמית. עם השנים לומדים להכיר ולהעריך חוות דעת של ויקיפדים שיש להם עניין או מומחיות בתחום מסוים. זה לא אומר שאתה בהכרח מבטל את דעתך בפני דעתם, וכאמור אין לכך שום תוקף רשמי, אבל נהוג בצורה לא רשמית לתת משקל לעמדתם. למשל: עוזי ו. הוא פרופ' למתמטיקה באוניברסיטת בר אילן, אז כשהוא מביע את דעתו בקשר לערך שקשור לתחום אני בהחלט מקשיב לו. את שלומית קדם אנחנו שואלים פעמים רבות לגבי ערכים שקשורים למחול או למוזיקה קלאסית. את יאיר טלמור בנושאי אמנות. כך אנו נוהגים, אבל כאמור אתה לא חייב לקבל את עמדתו של אף אחד אחר כאוטוריטה או כתורה מסיני. בהקשר של הערך שאתה דיברת עליו, בסך הכל ציינתי שאני לא מבין בתחום, וראיתי שיש שם תמיכה מנומקת של ויקיפד אחר שכן מבין בתחום, ושמבחינתי הוא ויקיפד ותיק, שקול ומוערך. Lostam - שיחה 15:22, 12 ביולי 2022 (IDT)תגובה
גיא, ההסבר מובן תודה. Asaf M - שיחה 13:41, 13 ביולי 2022 (IDT)תגובה

אליעזר שם טוב[עריכת קוד מקור]

שלום גיא, ראיתי שהערך נמחק לאחר דיון חשיבות, זאת למרות ששני ויקיפדים בעלי זכות הצבעה תמכו בהשארתו. אשמח לדעת מדוע זה נמחק בכל זאת? וכן, האם תוכל לשלוח לי למייל (או לארגז החול שלי) את קוד המקור של הערך כדי שאנסה לעבוד עליו ולשכלל אותו. למיטב הכרתי את האיש ואת מעמדו במדינתו ובחב"ד, הוא כן זכאי לערך, וזה יהיה ניכר במידה והערך ייכתב באופן מקיף וממצא ובהתאם לכללי ויקיפדיה. תודה. חיים נהרשיחה • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 13:26, 13 ביולי 2022 (IDT)תגובה

שלום חיים. ויקיפד אחד כתב "הוא רב רציני ובעל השפעה", שזו הבהרת חשיבות לא רצינית שלא ניתן לקבלה. הוויקיפד השני הגיב לאחר שדיון החשיבות הסתיים. לבקשתך, העברתי את הערך לארגז החול שלך. להזכירך שלא ניתן יהיה להחזיר את הערך למרחב הערכים מבלי לקיים דיון שחזור ולנמק את שינוי הנסיבות המהותי שחל מאז הדיון הקודם. Lostam - שיחה 14:52, 13 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אעבוד על הערך ונדון מחדש האם הוא ראוי. תודה. חיים נהרשיחה • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ב 19:18, 13 ביולי 2022 (IDT)תגובה
שלום גיא, הרחבתי ועבדתי רבות על הערך. הסרתי סופרלטיבים, מחקתי כפילויות, הוספתי המון מידע והמון אסמכתאות. אני מנסה כעת להשיג מספר תמונות. מקווה שאצליח. להערכתי הערך עבר שינוי מהותי. אודה לחוו"ד. חיים נהרשיחה • ד' באב ה'תשפ"ב 19:14, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה
בוקר טוב חיים. זה נראה שהערך אכן עבר שיפור משמעותי וניכר שהשקעת מאמץ בהרחבתו ושיפורו. אני לא בטוח עד כמה זה יספיק כדי לשחזר את הערך, אבל בהחלט ייתכן שיהיו ויקיפדים שיסברו שיש חשיבות. בכל מקרה, מבחינה פורמלית אתה צריך לפתוח דיון שחזור בדף השיחה של הערך, לשים שם את הקישור לערך המעודכן בארגז החול שלך, ולנמק מהו שינוי הנסיבות המהותי שחל מאז שהערך נמחק. אני חושש שזה יהיה החלק המאתגר עבורך. Lostam - שיחה 10:15, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה
אמתין קודם להשלמת המידע בערך. תודה על ההכוונה. חיים נהרשיחה • ד' באב ה'תשפ"ב 16:19, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

שאלת קיצון בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:אביחי הולנדר[עריכת קוד מקור]

שלום לך

קודם כל רציתי להודיע לך שביקשתי בדיקה בקשר לניסיון להטיית ההצבעה הזאת. שאלה: האם זמן הסיום כולל את הדקה האחרונה או לא? המצביע האחרון (בעד השארה) הצביע בדיוק בדקת סיום ההצבעה, 13:02. האם ההצבעה נחשבת או לא? Yanivshn - שיחה 13:16, 14 ביולי 2022 (IDT)תגובה

שלום. כל מי שמצביע בתוך הדקה האחרונה של ההצבעה נספר כמי שהצביע. כרגע גם עם הוויקיפד שהצביע בדקה האחרונה היה רוב מספיק למחיקה. אם ביקשת בדיקה אז נמתין לתוצאותיה. Lostam - שיחה 13:59, 14 ביולי 2022 (IDT)תגובה

מפעיל[עריכת קוד מקור]

הי, סיכמנו את הדיון, ההרשאה הוארכה כמובן. לא מרגיש את הזמן שחלף מהפעם הקודמת, אתה ממש מאלו שנדמה כי תמיד היו שם. אני מרגיש עכשיו נורא זקן. מאחל לכולנו שנזכה לעוד המון שנים של עשייה לטובת הכלל ובפרט בתחום הזה של הנחלת ידע מדויק יותר ויותר ליותר ויותר אנשים. ביקורת - שיחה 16:56, 14 ביולי 2022 (IDT)תגובה

תודה רבה! Lostam - שיחה 18:27, 14 ביולי 2022 (IDT)תגובה
Lostam, ברכותיי להמשך פעילותך כאן. אתה אחד מאלו כאן שמשדר גישה עניינית, מקצועיות ואמינה. וגם אם לעתים אני לא מזדהה איתה, אני יודעת שאתה מקשיב. לצערי, פספסתי את ההצבעה, (קורה לי הרבה...), אבל ברור, שלא היית זקוק לקולי כדי להיבחר. בהצלחה! Tmima5 - שיחה 08:59, 16 ביולי 2022 (IDT)תגובה
Tmima5, תודה רבה! Lostam - שיחה 16:59, 16 ביולי 2022 (IDT)תגובה
בוקר טוב! מאחר שהייתי בחו"ל במשך שבועיים כמעט, ועם גישה נדירה מאוד לאינטרנט (ועוד פחות זמן פנוי כדי לנצל אותה) פספסתי לחלוטין את הדיון שנערך, אבל אני שמח על תוצאותיו וכמובן שהייתי מצביע בעד אם הייתי מודע לו. הרבה הצלחה בהמשך, ותודה על פועלך המבורך, על התפקיד הקשה וכפוי הטובה שאתה ממלא בהקשר של הצבעות החשיבות, ועל פועלך הכולל כאן. תאו הארגמן - שיחה 09:51, 17 ביולי 2022 (IDT)תגובה

ניצה ולחם[עריכת קוד מקור]

הי. מה דעתך על הערך הזה? נמחק פעמיים ב-2012 (בפברואר וביולי, ע"י שני מפעילים שונים) עם התקציר "לא הובהרה חשיבות" (ובהחלט היה דיון בדף השיחה בו כל המשתתפים סברו שאין חשיבות). נוצר מחדש ב-2013 ללא דיון. אבל, במחיקה המקורית מפברואר 2012 נראה שנמחק לאחר 5 ימים מהנחת תבנית החשיבות ולא 7. אבל אולי אז הנהלים היו אחרים. אשמח לדעתך בנושא. למחוק במחיקה מהירה? לנהל דיון חשיבות מחודש? Dovno - שיחה 14:07, 16 ביולי 2022 (IDT)תגובה

היי. לי זה נראה שבפברואר 2012 דורית מחקה את הערך במחיקה מהירה, לאור מה שנכתב בדף השיחה. היא גם לא כתבה בתקציר העריכה שהערך נמחק מאחר ולא הובהרה חשיבות. ביולי 2012 אריאל מחק את הערך יום לאחר הנחת תבנית חשיבות, בנימוק "לא הובהרה חשיבות", אבל נראה שהוא שגה לחשוב שדורית מחקה את הערך המקורי מהנימוק הזה. הערך נכתב שוב ב-2013 ומאז הוא איתנו. גם הסטנדרטים שלנו לגבי סדרות רשת השתנו מהותית בעשור האחרון. אני לא בהכרח מסכים איתם תמיד, אבל זה המצב. אני מרגיש לא בנוח למחוק את הערך הזה עכשיו במחיקה מהירה. נראה לי נכון יותר לקיים דיון חשיבות מעודכן ומלא ולפעול על פיו. Lostam - שיחה 17:08, 16 ביולי 2022 (IDT)תגובה
תודה. חבל שבזמנו לא מוצה דיון החשיבות לעוד יומיים. פתחתי דיון חשיבות מחודש. Dovno - שיחה 23:34, 16 ביולי 2022 (IDT)תגובה

בירור לגבי חשיבות פוטנציאלית[עריכת קוד מקור]

שלום גיא! אני מתכתב כרגע עם היסטוריון מאוניברסיטת תל אביב בקשר לערך שאני עובד עליו, ותוך כדי הוא שאל אם אני יכול לכתוב ערך עברי עליו. על אף שבדרך כלל אני נמנע מכתיבת ערכי אישים, ובפרט אקדמאים, וכנראה אסרב לבקשה מטעמי חוסר זמן, אני רוצה לדעת אם הוא בכלל עומד בקריטריונים היבשים ואשמח לעזרתך, כי אני מרחיק את עצמי לרוב מדיוני חשיבות ולא בקיא בקריטריונים מספיק. מדובר בדוקטור לאוניד סמילוביצקי, היסטוריון שמומחה ביהדות בלארוס ובשואתה (דף באתר אונ' ת"א). הוא כתב מספר ספרים (ברוסית ובאנגלית) ויש עליו ערך ברוסית, בצרפתית ובבלארוסית. מה דעתך? Mbkv717שיחה • כ"ח בתמוז ה'תשפ"ב • 14:02, 27 ביולי 2022 (IDT)תגובה

צהריים טובים. הרף המקובל אצלנו לגבי אנשי אקדמיה הוא דרגת פרופסור. כאן מדובר על ד"ר. במקרה כזה בד"כ הוא לא יהיה זכאי לערך, אם כי בשנים האחרונות כן היו דיונים והצבעות שבהם הוחלט להשאיר ערכים על אנשי אקדמיה בדרגת דוקטור, בד"כ במקרים שבהם הם עוסקים בתחום מחקר ייחודי או שיש להם המון פרסומים. אז צריך לצפות במקרה של כתיבת ערך על סמילוביצקי שיתקיים דיון חשיבות על הערך. Lostam - שיחה 14:23, 27 ביולי 2022 (IDT)תגובה
אני מבין, תודה רבה! Mbkv717שיחה • כ"ח בתמוז ה'תשפ"ב • 16:33, 27 ביולי 2022 (IDT)תגובה

מרי סונדרסון[עריכת קוד מקור]

היי. תגיד, יש חשיבות למרי סונדרסון (אנ')? המחשבה הראשונה שלי הייתה "ברור שכן", אבל אז ראיתי את כמות הבינוויקי, אז אולי אני מפספס משהו. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:37, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה

היי. אני מסכים שיש חשיבות. אם הייתה שחקנית בכזה קנה מידה בימינו אנו, כנראה שהיה קונצנזוס לגבי החשיבות. אכן מוזר שאין כמעט בינוויקי, אבל סביר להניח שהסיבה לכך היא שמדובר על שחקנית מלפני כ-400 שנים. Lostam - שיחה 15:06, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה
מצטרף. כנראה החנה רובינא של הממלכה המאוחדת. תאו הארגמן - שיחה 15:47, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה

אשריאל מור[עריכת קוד מקור]

שלום, אשמח להבנה קלילה היות שראיתי שאתה אמון על הצבעות המחיקה וחשיבות. כיצד ייתכן שרגע אחרי שנגמר דיון חשיבות פתאום יש הצבעת מחיקה? בכנות, זה מרגיש כמו משהו נגד אישי ולא מובן לי הדבר או מצאתי הסבר המצדיק ברחבי ויקיפדיה. אם תוכל להשקיע מזמנך דקה ולהסביר לי, אעריך