שיחת משתמשת:Kershatz
תעבירו את זה הלאה | |
סיבת העיטור: גם אם לא מזדמן לך לערוך הרבה כמו שהיית רוצה, כשאת כן - אלו עריכות איכותיות שזכורות לי לטובה. העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרפי לשרשרת הפרגונים, ותעבירי הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאת מעריכה, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}} |
איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול מחלוקות 14:57, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
כוכב איכותי!
[עריכת קוד מקור]כוכב איכותי | |
כל הכבוד על עריכותיך האמיצות באינסוף ערכים, אני בטוח שמאמצך המצטבר בהעלאת איכות ויקיפדיה ניכר במידה כזו או אחרת גם בעיני לפחות חלק מהקוראים (אפילו אם באופן לא מודע). שאפו ענק על כל פועלך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:44, 6 במרץ 2022 (IST) |
- תודה רבה מקרב ♥, שומאי היקר. Kershatz - שיחה 19:51, 7 במרץ 2022 (IST)
- משמח אותי מאוד לראות אותך בפעילות מוגברת בתקופה האחרונה ויקיפדיה מרוויחה מאוד. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:36, 9 במרץ 2022 (IST)
בראוניס בשבילך!
[עריכת קוד מקור]סליחה על שלא שמתי לב שאת משתמשת ולא משתמש..., תוקן על ידי @Eldad (תודה!). —מקף⁻‽ 12:33, 16 במרץ 2022 (IST) |
תודה על מענה איכותי, מנומס, נעים ומסביר
[עריכת קוד מקור]מרגיש שחייב להודות על כך ובמיוחד לאור העובדה שרבים בוחרים להגיב בצורה לא הולמת! BarI2021 - שיחה 17:18, 19 באוקטובר 2022 (IDT)
פתיחת דיון חשיבות בלי הזדהות או סיבה
[עריכת קוד מקור]היי,
פתחת דיון חשיבות על הערך אלכסנדר (אלכס) רכטר
מבלי להסביר למה, ואפילו שתהיה אינדיקציה להבין מי עשה את זה
אשמח להבהרה בנושא, תודה MrEksh - שיחה 15:59, 8 בנובמבר 2022 (IST)
- אין חובה להזדהות או לתת סיבה - אך ניתן לראות גם את זה וגם את זה בהיסטוריית הגרסאות של הערך. Kershatz - שיחה 16:20, 8 בנובמבר 2022 (IST)
- הסתכלתי בגרסאות, לא רואה שם שום דבר שקשור לסיבה MrEksh - שיחה 11:27, 9 בנובמבר 2022 (IST)
- @MrEksh בדיון חשיבות לא נדרשת סיבה. אם אין נימוקים בעד חשיבות, הערך יימחק. תאו הארגמן - שיחה 12:05, 9 בנובמבר 2022 (IST)
- הסתכלתי בגרסאות, לא רואה שם שום דבר שקשור לסיבה MrEksh - שיחה 11:27, 9 בנובמבר 2022 (IST)
כוכב איכותי!
[עריכת קוד מקור]כוכב איכותי | |
תודה רבה על ההערות החדות והברורות שלך בדפי השיחה השונים. גם כשאני לא מגיבה, הן עוזרות לי מאוד להבין, ללמוד ולגבש עמדה. SigTif - שיחה 09:22, 9 בדצמבר 2022 (IST) |
תעבירי את זה הלאה
[עריכת קוד מקור]תעבירו את זה הלאה! | |
סיבת העיטור: על פועלך החשוב למען איכות הערכים העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרפי לשרשרת הפרגונים, ותעבירי הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאת מעריכה, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}} |
בברכה, איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:44, 19 בפברואר 2023 (IST)
תעבירי את זה הלאה
[עריכת קוד מקור]תעבירו את זה הלאה! | |
סיבת העיטור: על חוכמתך ויושר ליבך 🧡 העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרפי לשרשרת הפרגונים, ותעבירי הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאת מעריכה, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}} |
La Nave - שיחה 07:24, 21 בפברואר 2023 (IST)
עיטור לאמיצים
[עריכת קוד מקור]תעבירו את זה הלאה! | |
סיבת העיטור: על דבקות באמת שלך ועמידה תקיפה ואמיצה מול התנגדות העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרפי לשרשרת הפרגונים, ותעבירי הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאת מעריכה, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}} |
שלומית קדם - שיחה 17:08, 21 בפברואר 2023 (IST)
- @שלומית קדם, תודה רבה שלומית. הסמקתי Kershatz - שיחה 18:11, 21 בפברואר 2023 (IST)
טול קורה מבין עיניך
[עריכת קוד מקור]שלום וברכה!
ראיתי שקישרת בפיסקה הקודמת למתי פרק ז', פסוק 3 שנכתב שם "וְלָמָּה זֶּה תִרְאֶה אֶת־הַקֵּסֶם בְּעֵין אָחִיךָ וְאֶל־הַקּוֹרָה אֲשֶׁר בְּעֵינְךָ לֹא תַבִּיט", הביטוי נאמר בדרשה על ההר ומופיע גם בבשורה על פי לוקס שניהם נכתבו במאה הראשונה לספירה.
להבנתי זה הביטוי "טול קורה מבין עיניך - טול קיסם מבין שיניך" (אנ')
להפתעתי מצאתי שהביטוי מופיע גם בתלמוד בבלי בשם רבי טרפון תנא בן אותה מאה (מסכת ערכין, דף ט"ז, עמוד ב').
מעניין מה מקור הביטוי, ייתכן שזה ביטוי עממי ששניהם שמעו עליו. אייל • שיחה 14:22, 24 באוגוסט 2023 (IDT)
- היי @אייל, אכן דוגמא מאוד יפה - ולא היחידה - של חפיפה בין הברית החדשה והתלמוד. יש הרואים בכך ראייה לכך שכותבי התלמוד הושפעו מהברית החדשה, אך כמוך אני סבורה שיותר סביר שיש לשניהם מקורות בעל-פה משותפים. בברכה, Kershatz - שיחה 14:59, 24 באוגוסט 2023 (IDT)
- קרן ברשותך אתייג את פעמי-עליון שבאקראי דן על המשפט בוק:במ מקווה שזה לא מפריע לשניכם. אייל • שיחה 01:05, 18 בדצמבר 2023 (IST)
- אכן, במקרה ראיתי שם עורך מצטט את הציטוט התלמודי (שהוא למעשה וואטאבאוטיזם), ולכן הפניתי אותו לסיפור ישו והאישה הנואפת שהוא הרחבה יפה של הדימוי בפתגם האוונגליוני־תלמודי. לא ידעתי על הקרבה בין הברית החדשה לתלמוד – זה לא מפתיע בהתחשב ברקע התרבותי הקרוב של שתיהן, אך בכל זאת מרתק. תודה! פעמי-עליון - שיחה 15:07, 18 בדצמבר 2023 (IST)
- קרן ברשותך אתייג את פעמי-עליון שבאקראי דן על המשפט בוק:במ מקווה שזה לא מפריע לשניכם. אייל • שיחה 01:05, 18 בדצמבר 2023 (IST)
מדליית זהב עבורך!
[עריכת קוד מקור]קראתי את דף השיחה שלך ונקרעתי מצחוק. הקראתי קטעים נבחרים לבנות שלי. תודה! SigTif - שיחה 19:15, 2 באוקטובר 2023 (IDT) |
פסיכולוגיה עברית
[עריכת קוד מקור]האתר של פסיכולוגיה עברית משמש לעיתים קרובות כמקור מידע בערכי הפסיכולוגיה. אני חוששת שנותנים לו קרדיט גדול יותר ממה שמגיע לו. מדובר באוסף כתבות ברמות איכות משתנות וללא בדיקת עמיתים. חלק גדול מהכתבות עוסק בנושאים טיפוליים עם מעט חשיבה ביקורתית-מדעית. את יודעת אם נערך בנושא איזה שהוא דיון? אני לא הצלחתי לאתר כזה. בויקיפדיה: קישורים חיצוניים#לאילו דפים כן לקשר? רשום:"אתרים שהוגדרו בתור ה"מזהים" של ויקינתונים - אתרים אלו נבדקו ונחשבים לאיכותיים במיוחד." לא הצלחתי למצוא רשימה כזו, אבל אני יודעת שיש תבנית לפסיכולוגיה עברית. יש קשר בין השניים? סליחה על השאלה המבולבלת. SigTif - שיחה 10:01, 29 באוקטובר 2023 (IST)
- @SigTif מסכימה. גם לדעתי לא מדובר במקור איכותי. לא חושבת שאי פעם נערך דיון על הנושא (לא מצאתי בחיפוש באתר). לדעתי זה פשוט נוסף על דעת עורכת אחת כמקור בפורטל:פסיכולוגיה תחת מקורות מומלצים. לגבי המזהים: אני חושבת שהכוונה לאתרים ומאגרים שמשמשים כמזהים חיצוניים בוויקינתונים, בין היתר למשל בבקרת זהויות. פסיכולוגיה עברית אינו אחד מהם. אין קשר לכך שיש תבנית - זו פשוט תבנית שיצר דוד שי על מנת להקל על יצירת הקישורים. מקווה שעניתי לשאלה שהתכוונת . בברכה, Kershatz - שיחה 17:36, 30 באוקטובר 2023 (IST)
- ענית בדיוק. תודה רבה. SigTif - שיחה 19:54, 30 באוקטובר 2023 (IST)
חסימה חלקית באלמוג כהן (חבר הכנסת)
[עריכת קוד מקור]{{נחסמת}} פתיחה במלחמת עריכה ~ מקף ෴ 21:48, 28 בינואר 2024 (IST)
- "השחתה", מקף? אתה? חשבתי שטפילת השחתה היא פעולה שנענית בחסימה או למצער אזהרה. La Nave 10:03, 29 בינואר 2024 (IST)
ניטור
[עריכת קוד מקור]שלום Kershatz, כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, הוגדרת בהרשאת מנטרת. אנא קראי על משמעותה בדפים "ויקיפדיה:מנטר" ו"ויקיפדיה:איך לנטר ולהישאר בחיים". הרשאה זו מאפשרת:
|
בברכה, ~ מקף ෴ 00:54, 20 בפברואר 2024 (IST)
- הניטור שלך איכותי, אני מקווה שהכלים האלו יעזרו ויהיו יעילים.
הסיבה היחידה שזה התעכב, בראייתי, היא כללי מלחמת עריכה. עקבתי ואני חושב שאין יותר בעיה, המקרים האחרונים לימדו שאין חשש שהכללים יופרו. לסיכום אם יש ספק, בבקשה להשתמש בביטול ידני, כרגיל. (ביטול עם גאדג'ט כלשהוא שלא משתמש בהרשאה או לחילופין שחזור עם תקציר לא־אוטומטי – הם כביטול ידני).
תודה, ~ מקף ෴ 00:59, 20 בפברואר 2024 (IST)- הגיע הזמן מזמן. אייל • שיחה 14:45, 20 בפברואר 2024 (IST)
פירוט יתר וכתיבה שיווקית
[עריכת קוד מקור]היי, מה נשמע?
עברתי על ערכים אחרים בתחום המחול, וראיתי את הערכים של מחול (בית ספר למחול), יניב הופמן, דורית הופמן. להבנתי, לפי ההערות שלך, גם הערכים האלה מפורטים מדי וזקוקים לשכתוב? אני שואלת כי אין כל כך אחידות בין סוגי הערכים שקיימים, ואני אשמח ללמוד ולהבין גם על הפערים. מקווה שזה בסדר ששוב שאלתי אותך. תודה רבה :) Vector1138 ⁃ שיחה 14:10, 5 במרץ 2024 (IST)
- @Vector1138 הי וקטור, הערכים שציינת (וגם שוקי הופמן) בהחלט נראים לי מפורטים מדי ודורשים שכתוב. הסרתי מהערך מחולה את פרק הבוגרים שאינו מקובל באופן כללי. אני לא מספיק בקיאה בעולם המחול אז קשה לי לומר אם התחרויות שמופיעות למשל בערך דורית הופמן הן משמעותיות ונראה לי שגם אם כן אז צריך להוריד את כל הזכיות של שלבי המוקדמות וכל מה שאינו מקום ראשון - אבל בעיקרון עדיף שמישהו שמבין יותר במחול יעשה את זה - את מוזמנת בעצמך לקצץ מה שאינו בעל חשיבות. בברכה, Kershatz ⁃ שיחה 16:27, 5 במרץ 2024 (IST)
החילופיות בתהליך המסעדה הסינית
[עריכת קוד מקור]החילופיות במסעדה הסינית היא לא מהסוג של חילופיות אלא חילופיות של חלוקות מקריות. בערך האמריקאי יש טעות. יש לי כוונה להרחיב ולהביא מקורות בקרוב. YoavDvir ⁃ שיחה 22:07, 22 במרץ 2024 (IST)
מדוע את לא מציינת מי תקף את ישראל
[עריכת קוד מקור]― הועבר לדף שיחה:הרעב ההמוני ברצועת עזה
היי, הצבת תבנית חשיבות ולא פתחת דיון. אני רוצה להסביר מדוע הערך כן ראוי למרחב הערכים. להבנתי אם מציבים תבנית יש לפתוח דיון ולהסביר, אחרת צריך להסיר את תבנית החשיבות. Shinaimm ⁃ שיחה 11:08, 31 במרץ 2024 (IDT)
- @Shinaimm לא נכון. הצבת תבנית חשיבות אינה מחייבת פתיחת דיון בדף השיחה. הסברתי בתקציר העריכה את הנימוק. אתה מוזמן לפתוח את הדיון ולהסביר למה דעתך יש לערך חשיבות אנציקלופדית. Kershatz ⁃ שיחה 11:14, 31 במרץ 2024 (IDT)
הערך מאחזים
[עריכת קוד מקור]אני חייב לציין שמהצד שלי זה נראה כאילו הכרזת עלי מלחמה. ג. אלישע • שיחה 16:29, 3 במאי 2024 (IDT)
- אתה טועה. היות שאתה משתמש חדש אני אייעץ לך לא לקחת אישית אם מישהו מתנגד לעריכה שעשית. ויקיפדיה היא מיזם שיתופי וזה טבעי שיהיו חילוקי דעות. זה לא מלחמה. Kershatz • שיחה 16:34, 3 במאי 2024 (IDT)
- לא מחקת חלקים ממה שערכתי פשוט מחקת הכול. בלי ממש טענה ג. אלישע • שיחה 16:40, 3 במאי 2024 (IDT)
- מחקתי את כל מה שהוא פירוט לא אנציקלופדי ולא מקובל. את הדיון יש לנהל בדף השיחה, לא פה. Kershatz • שיחה 16:42, 3 במאי 2024 (IDT)
- לא מחקת חלקים ממה שערכתי פשוט מחקת הכול. בלי ממש טענה ג. אלישע • שיחה 16:40, 3 במאי 2024 (IDT)
גישה לניו יורק טיימס
[עריכת קוד מקור]האם יש לעורכי ויקיפדיה גישה לכתבות בניו יורק טיימס? תודה, -- גבי (שיחה | תרומות) 14:54, 19 ביוני 2024 (IDT)
- @Gabi S. לא שידוע לי. Kershatz • שיחה 16:18, 19 ביוני 2024 (IDT)
- @Gabi S. חלק מהכתבות ניתן למצוא בוייבאק מאשין. למשל הכתבה שאותה הזכרתי לגבי העצירים. בברכה Kershatz • שיחה 16:41, 19 ביוני 2024 (IDT)
- בתקופת הקורונה עשיתי מנוי במחיר מגוחך למנויים חדשים של 2 דולר לחודש. קראתי המון כתבות בטאבלט בכל יום, זה היה ממש מעניין ונוח. אחרי שנה המחיר עלה והקורונה חלפה. -- גבי (שיחה | תרומות) 17:11, 19 ביוני 2024 (IDT)
- ניסית להירשם שוב? נרשמתי וביטלתי כמה פעמים, במצטבר כשנתיים, וזה עדיין 2 דולר. La Nave 🎗 18:02, 19 ביוני 2024 (IDT)
- כן, הציעו לי, אבל כרגע אני מעדיף להשקיע את זמני בעיסוקים אחרים. אולי בעוד כמה שנים :) -- גבי (שיחה | תרומות) 18:20, 19 ביוני 2024 (IDT)
- צודק, הבעיה היא שהתמכרתי ל WORDLE. La Nave 🎗 18:39, 19 ביוני 2024 (IDT)
- כן, הציעו לי, אבל כרגע אני מעדיף להשקיע את זמני בעיסוקים אחרים. אולי בעוד כמה שנים :) -- גבי (שיחה | תרומות) 18:20, 19 ביוני 2024 (IDT)
- ניסית להירשם שוב? נרשמתי וביטלתי כמה פעמים, במצטבר כשנתיים, וזה עדיין 2 דולר. La Nave 🎗 18:02, 19 ביוני 2024 (IDT)
- בתקופת הקורונה עשיתי מנוי במחיר מגוחך למנויים חדשים של 2 דולר לחודש. קראתי המון כתבות בטאבלט בכל יום, זה היה ממש מעניין ונוח. אחרי שנה המחיר עלה והקורונה חלפה. -- גבי (שיחה | תרומות) 17:11, 19 ביוני 2024 (IDT)
- @Gabi S. חלק מהכתבות ניתן למצוא בוייבאק מאשין. למשל הכתבה שאותה הזכרתי לגבי העצירים. בברכה Kershatz • שיחה 16:41, 19 ביוני 2024 (IDT)
פשיעה בחברה הערבית
[עריכת קוד מקור]― הועבר לדף שיחה:פשיעה בחברה הערבית בישראל
אתיקה
[עריכת קוד מקור]בעיני, לציין בדף שיחה של ערך X טענות בדבר ערך Y זה לא אתי. כשמנהלים דיון בערך מסוים יש להיצמד לנושא הערך ולא להביא דוגמאות מערכים אחרים כאילו זה מובן מאליו שהם לקויים. אני מצפה להערותייך בשיחה:חדר שנאים ושיחה:מחבט אש, על מנת שאוכל לשפר את הערכים. עמית - שיחה 10:25, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- @עמית אבידן קשקוש. הראיתי שהדרישה שלך למקורות יותר איכותיים על מנת להכניס את המידע לערך היא מופרכת ושאתה בעצמך אינך עומד בסטנדרטים שאתה דורש. Kershatz • שיחה 12:21, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
- צר לי אך לא הראית זאת, והדף שיחה:דן אריאלי אינו המקום להעיר הערות על ערכים אחרים, כמו גם שאינו המקום להסביר מדוע מה שנעשה בערכים אחרים תקין ומה שנעשה בערך על דן אריאלי לא. ברור שיש הבדלים מהותיים בין ערך על אדם, לערך על מתקן או כלי. אם יש לך הערות לערכים, אם לדעתך חסר בהם משהו, אני מצפה שתעירי אותן בדפי השיחה הרלוונטיים, ובכל מקרה תסירי את האיזכורים חסרי המשמעות מדף שיחה של ערך אחר: מה שכתבת פשוט לא נכון, אבל לא שם אני צריך להגן על מה שכתבתי. מתייג גם את Funcs, להבין אם לדעתה זה תקין. עמית - שיחה 12:48, 14 בספטמבר 2024 (IDT)
שלחתי לך. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ זוכרים את המוזיקה הישראלית ~ מיזם האירוויזיון 19:16, 18 בספטמבר 2024 (IDT)
הסרת {סדרה} מערכים
[עריכת קוד מקור]היי, לגבי עריכות כמו זו - אני לא בטוחה שהבנתי את תקציר העריכה שלך נכון, האם הנימוק לעריכה הוא שלא מקובל להשתמש ב{{סדרה}} לארגון כרונולוגיית פרסים וכדו' בפסקת הערות שוליים? לאן - שיחה 15:40, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- נכון. הדרך המקובלת היא ליצור תבנית ניווט כמו למשל תבנית:פרס אוסקר לסרט הבין-לאומי הטוב ביותר. בברכה, Kershatz • שיחה 15:45, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- נראה לי שמשתמשים ב{סדרה} כשאין תבנית ניווט נפרדת לפרס (אולי כי היא לא כחולה מספיק?), כמו למשל בפרנסיס פורד קופולה ו-Fearless. זה כן דבר שקיים בערכים רבים מאוד כבר זמן רב, כולל מומלצים - לא הייתי אומרת שזה לא מקובל. לאן - שיחה 15:59, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- זה דבר שקיים בערכים כי משתמשת אחת השתמשה בתבנית סדרה במקום ליצור תבנית ניווט. אין שום בעיה ליצור תבנית ניווט לפרס אפילו אם יהיה בה רק ערך אחד כחול. Kershatz • שיחה 16:10, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- אוקיי, תודה על ההבהרה. לאן - שיחה 16:39, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- @לאן בבדיקה יותר מעמיקה אני רואה שזו תופעה שקיימת בכל מיני ערכים. אני אפתח דיון במזנון על זה. בברכה, Kershatz • שיחה 16:43, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- אוקיי, תודה על ההבהרה. לאן - שיחה 16:39, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- זה דבר שקיים בערכים כי משתמשת אחת השתמשה בתבנית סדרה במקום ליצור תבנית ניווט. אין שום בעיה ליצור תבנית ניווט לפרס אפילו אם יהיה בה רק ערך אחד כחול. Kershatz • שיחה 16:10, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
- נראה לי שמשתמשים ב{סדרה} כשאין תבנית ניווט נפרדת לפרס (אולי כי היא לא כחולה מספיק?), כמו למשל בפרנסיס פורד קופולה ו-Fearless. זה כן דבר שקיים בערכים רבים מאוד כבר זמן רב, כולל מומלצים - לא הייתי אומרת שזה לא מקובל. לאן - שיחה 15:59, 7 באוקטובר 2024 (IDT)
ראיתי שאת מגנה על הערך מפני השחתה אוהדת. אני רגועה. תודה. Ladypine א • שיחה 18:57, 9 באוקטובר 2024 (IDT)
שלום, הכנסת הרבה שגיאות ציטוט לערך – אנא תקני בהקדם.
חזרתי • ∞ • שיחה 18:24, 15 באוקטובר 2024 (IDT)
- @חזרתי, אתה רואה שיש תבנית "בעבודה" על הערך? זה אומר שלא סיימתי לערוך, אז לעתיד אנא הימנע מלהשאיר הודעות מיותרות כאלה. בברכה, Kershatz • שיחה 18:42, 15 באוקטובר 2024 (IDT)
- אנא הימנעי מהכנסת שגיאות טכניות גסות לערך ותיק. תבנית "בעבודה" מטרתה לערוך את הערך ברציפות סבירה וללא הפרעה – ולא כדי לערוך ברמה טכנית של טיוטה. חזרתי • ∞ • שיחה 18:55, 15 באוקטובר 2024 (IDT)
- @חבוב, כשאני אסיים את העבודה על הערך לא יהיו בו "שגיאות טכניות גסות". לא מראים לחמור חצי עבודה. Kershatz • שיחה 22:11, 16 באוקטובר 2024 (IDT)
- נקראתי לכאן מוק:במ, ואני באמת חושבת שזה לא כל כך נורא לתת לקרשץ לסיים את העבודה. היא מודעת לבעיות. קרשץ, אבקש ממך להשתדל לסדר אותן בהקדם כדי שלא יקרה מצב שהערך "ישכח" במצב הזה.
חזרתי, לגבי מה שכתבת על קללות או גסויות - אני לא רואה גסויות בדברים שלה. "לא מראים לחמור חצי עבודה" זה ביטוי ידוע שגם אמא שלי משתמשת בו מולי הרבה פעמים, היא לא קראה לך חמור. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 00:31, 17 באוקטובר 2024 (IDT)- היא לא חברה שלי ("חבוב" שתקרא לחברים שלה) ולא אימא שלי. ההגנה שלך סלחנית, היית צריכה לפחות להזהיר. חזרתי • ∞ • שיחה 00:43, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- הגישה שלי בחיים היא קודם כל להתחיל לנסות לפתור בעיות בדרכי נועם. כרגע הבעיה שלנו היא שיש הערות שבורות בערך, ולכן ביקשתי שיתוקנו בהקדם. אזהרה בהקשר הזה תיצור אנטי בלי תועלת, ואין טעם להשתמש בה כשהמקרה לא חמור (אין כאן פגיעה או השחתה מכוונת, כולם טועים ואזהרה לא תמנע טעויות כאלה להבא).
באשר לתגובה של קרשץ להודעה שלך - כן, היא קצת בוטה וחריפה, אבל מהיכרותי עם אנשים, להעיר למישהו על דבר מה כשהוא באמצע העבודה וכנראה מודע לבעיה, ועוד בצורה של דרישה - "עשית משהו רע, תתקן", רק יוצר אנטי. זה יוצר תחושה של מעקב ושל התנשאות, ולכן במקומך, אם הייתי רואה בעיה היא לא סופר דחופה (כמו במקרה הזה) וגם שהיא נשארת כמה ימים, הייתי מעירה בצורה נעימה יותר. אם אין תבנית בעבודה (לא המקרה הזה, אבל כן מקרים אחרים שראיתי אותך מעיר עליהם) אז הייתי במקומך מתקנת בעצמי במקום להעיר. לפעמים ביחסים בין אנושיים עדיף להיות חכם מאשר צודק. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 01:01, 17 באוקטובר 2024 (IDT)- ואם אתייחס למקרה הספציפי - לפי תקציר העריכה התבצעה הסרה של הערות שוליים שבורות, אך נשכחו מקומות אחרים שבהם היה שימוש באותה ההערה על פי השם שלה. התיקון לוקח באמת שניה. קרשץ, אם תאשרי לי אני אפילו אתקן בעצמי. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 01:07, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- מה שקרה בעריכות שלה זה ברור לי – אני מתקן שגיאות כאלו ושגיאות ציטוט דומות על בסיס יום-יומי. תבנית "עריכה" אינה הזכות-להכניס-שגיאות-טכניות-או-בכלל,למנוע-מאחרים-לתקן-ולא-לתקן-כשמעירים-על-כך. בלא מעט מקרים כאלו – כשאני מעיר לעורך – הוא מתקן די מהר. מרחב הערכים צריך להיראות ככל האפשר כמו "רצפת הייצור" ולא סביבת Test ("טיוטה" בלשוננו). חזרתי • ∞ • שיחה 01:34, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- בקשת האזהרה התייחסה רק להתבטאות, ולא לשגיאות; כשאין תבנית "בעבודה" אני מתקן בעצמי, אלא אם לא ברור בכלל מה התכוון העורך לעשות (ואז אני משאיר הודעה בדף שיחתו). "אנא תקני בהקדם" זו לא "בצורה של דרישה - "עשית משהו רע, תתקן"" – זו בקשה. אם הייתי כותב "נא תקני בהקדם" – זה היה נראה כמו דרישה. "אנא" שקולה ל"בבקשה". חזרתי • ∞ • שיחה 01:43, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- ברור לכולם שהכוונות שלך טובות ושטובת ויקיפדיה חשובה לך, בזה לא פקפקתי לרגע. תבנית בעבודה באמת צריכה לאותת לכותבים אחרים לא להפריע, והיא לא משתמשת כצידוק להכנסת שגיאות בערך.
לגבי הפניה הספציפית, בסופו של דבר, עדיין השתמשת בצורת ציווי - צורה של דרישה, ולא משנה כמה ״בבקשה״ תוסיף לפניה, זו עדיין צורת פניה פחות נעימה שעשויה ליצור אנטגוניזם אצל אנשים. גם כתבת לה ״הכנסת שגיאות ציטוט״ - היא לא הכניסה שגיאות, בטח שלא בכוונה, הן נוצרו כתוצר לוואי של העריכה שלה.
אני חושבת שאם היית כותב משפט יותר מעודן כמו ״שמתי לב שהעריכה האחרונה שלך השאירה בערך הערות שוליים שבורות, ומכיוון שיש עליו תבנית בעבודה אני לא מתקן אותן בעצמי. האם זה בסדר שאערוך ואתקן, או שתעדיפי לעשות זאת בעצמך? אני חושב שכדאי לתקן בהקדם כי זו בעיה שחשופה גם לקוראים״ היית נתקל בקצת פחות אנטגוניזם. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 13:38, 17 באוקטובר 2024 (IDT)- אכתוב כאן כדי לתאם מראש: קרשץ, אם לא תהיי פעילה בוויקיפדיה בשעה הקרובה אניח שאני לא מפריעה בעריכת הערך, ואתקן רק את השגיאות (בלי לערוך שום דבר אחר). ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 13:40, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- תודה Funcs, מחקתי את ההפניות למקורות שהוסרו שגרמו להערת השגיאה. כפי שכתבתי בדיון כאן אני משתדלת לפנות זמן כדי לערוך לאחד את שני הערכים אבל כשהתחלתי לעבוד ראיתי שכדאי לעדכן ולערוך את כל הערך, וזה דורש גם למצוא מקורות ולקרוא אותם. זה בטח לא עוזר שמישהו מעיר הערות בזמן העבודה, אז תודה על ההתערבות. בברכת חג שמח ושנה טובה יותר, Kershatz • שיחה 14:38, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- במחשבה נוספת, שחזרתי את העריכות שלי ואני אמשיך לעבוד על שכתוב הערך בטיוטה אישית כדי שלא לעצבן אף אחד. Kershatz • שיחה 14:48, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- תודה על התיקון. כשתסיימי, אם תרצי שאמזג את הגרסאות תוכלי לכתוב כאן (או בוק:במ כרגיל ואז מפעיל רנדומלי יטפל בעניין) ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 18:53, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- במחשבה נוספת, שחזרתי את העריכות שלי ואני אמשיך לעבוד על שכתוב הערך בטיוטה אישית כדי שלא לעצבן אף אחד. Kershatz • שיחה 14:48, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- תודה Funcs, מחקתי את ההפניות למקורות שהוסרו שגרמו להערת השגיאה. כפי שכתבתי בדיון כאן אני משתדלת לפנות זמן כדי לערוך לאחד את שני הערכים אבל כשהתחלתי לעבוד ראיתי שכדאי לעדכן ולערוך את כל הערך, וזה דורש גם למצוא מקורות ולקרוא אותם. זה בטח לא עוזר שמישהו מעיר הערות בזמן העבודה, אז תודה על ההתערבות. בברכת חג שמח ושנה טובה יותר, Kershatz • שיחה 14:38, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- אכתוב כאן כדי לתאם מראש: קרשץ, אם לא תהיי פעילה בוויקיפדיה בשעה הקרובה אניח שאני לא מפריעה בעריכת הערך, ואתקן רק את השגיאות (בלי לערוך שום דבר אחר). ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 13:40, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- ברור לכולם שהכוונות שלך טובות ושטובת ויקיפדיה חשובה לך, בזה לא פקפקתי לרגע. תבנית בעבודה באמת צריכה לאותת לכותבים אחרים לא להפריע, והיא לא משתמשת כצידוק להכנסת שגיאות בערך.
- ואם אתייחס למקרה הספציפי - לפי תקציר העריכה התבצעה הסרה של הערות שוליים שבורות, אך נשכחו מקומות אחרים שבהם היה שימוש באותה ההערה על פי השם שלה. התיקון לוקח באמת שניה. קרשץ, אם תאשרי לי אני אפילו אתקן בעצמי. ♪ Funcs ⌘ שיחה ♪ 01:07, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- הגישה שלי בחיים היא קודם כל להתחיל לנסות לפתור בעיות בדרכי נועם. כרגע הבעיה שלנו היא שיש הערות שבורות בערך, ולכן ביקשתי שיתוקנו בהקדם. אזהרה בהקשר הזה תיצור אנטי בלי תועלת, ואין טעם להשתמש בה כשהמקרה לא חמור (אין כאן פגיעה או השחתה מכוונת, כולם טועים ואזהרה לא תמנע טעויות כאלה להבא).
- היא לא חברה שלי ("חבוב" שתקרא לחברים שלה) ולא אימא שלי. ההגנה שלך סלחנית, היית צריכה לפחות להזהיר. חזרתי • ∞ • שיחה 00:43, 17 באוקטובר 2024 (IDT)
- נקראתי לכאן מוק:במ, ואני באמת חושבת שזה לא כל כך נורא לתת לקרשץ לסיים את העבודה. היא מודעת לבעיות. קרשץ, אבקש ממך להשתדל לסדר אותן בהקדם כדי שלא יקרה מצב שהערך "ישכח" במצב הזה.
- @חבוב, כשאני אסיים את העבודה על הערך לא יהיו בו "שגיאות טכניות גסות". לא מראים לחמור חצי עבודה. Kershatz • שיחה 22:11, 16 באוקטובר 2024 (IDT)
- אנא הימנעי מהכנסת שגיאות טכניות גסות לערך ותיק. תבנית "בעבודה" מטרתה לערוך את הערך ברציפות סבירה וללא הפרעה – ולא כדי לערוך ברמה טכנית של טיוטה. חזרתי • ∞ • שיחה 18:55, 15 באוקטובר 2024 (IDT)
יעניין אותך לתרגם את הקטע השני בערך באנגלית לערך העברי? אני חושב שזה מידע חשוב.
בתודה,
חג סוכות שמח אייל • שיחה 17:01, 22 באוקטובר 2024 (IDT)