שיחת משתמש:Aviados
ארכיונים | |||
|
כדי לפתוח דיון חדש אפשר ללחוץ כאן או על כפתור "פסקה חדשה" שלמעלה.
תודה
[עריכת קוד מקור]רציתי להגיד לך תודה על זה שמחקתי לי את הערך, עכשו אני מבין את המשמעות האמיתית של כתיבת ערך ושזה לא סתם להקליד מילים. עכשו אני כותב ערך בשם פיקה (תחמושת), אני רוצה ליבנות סריה של כלי נשק. ―תום תומס תומסון (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- יופי. בשמחה. רק שים לב שכדי לכתוב ערך טוב אתה צריך להתבסס על מקורות טובים ולא לכתוב מהראש או על בסיס מקורות לא איכותיים.
- אגב, בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: . הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. בברכה, אביעדוס • שיחה 18:44, 6 ביולי 2018 (IDT)
כתבתי את הקצרמר הנ"ל במסגרת מיזם האנציקלופדיה העברית שלי, בטח תהנה לקרוא על אחותו בערך האנגלי המקושר שם, ואולי אפילו לכתוב עליה ערך עברי אמיתי. ביקורת - שיחה 20:30, 9 ביולי 2018 (IDT)
- חן חן. אביעדוס • שיחה 23:33, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
טעות בפתיח
[עריכת קוד מקור]לֹא עָלֶיךָ המְלָאכָה לִגְמוֹר וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִיםן לִיבָּטֵל
- לא נכון (1, 2). שנה טובה, אביעדוס • שיחה 23:31, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
אתגר עזרה
[עריכת קוד מקור]אביעדוס שלום, לפי הצפירה, ב-16 ביוני 1914 מת בגיל 79 בניו יורק הפילנטרופ הכי-זקן והמפורסם בקהלת נויורק, אליה בא מבומברג בשנת 1850. הבחור הזה היה אחראי לאגודת הצדקה היהודית בניו יורק שאליה הקדיש את מרצו בעשרות שנותיו האחרונות (מה שלימים נהיה זה). כנראה שזו תמונתו. רציתי לכתוב עליו ערך קצרצר, אבל לא מצאתי פרטים שיכולים להספיק ליותר מאשר: הנרי רייס היה בנקאי ופילנתרופ יהודי אמריקאי ממוצא גרמני, עמד בראש אגודת הצדקה היהודית בניו יורק במשך עשרות שנים. ואפילו התמונה שמצאתי מגיעה עם סימני מים. ביקורת - שיחה 18:51, 29 באוגוסט 2018 (IDT)
- במהלך החיפוש גיליתי שסולומון לב תרם לו את הבניין, שכבר איננו, אז כתבתי גם עליו משהו קצרצר, היה ערך באנגלית לפחות. ביקורת - שיחה 18:53, 29 באוגוסט 2018 (IDT)
- היי ביקורת. מצאתי רק מידע מועט על אודותיו – ב-American Jewish Year Book, 7 (1905-1906), p. 96, ועוד אצל Charles R. Haller, German-American Business Biographies: High Finance and Big Business, 2001, p. 360, שם מוסיפים שהוא היגר לארה"ב ב-1850, וכן "ran the mercantile firm of Henry Rice & Co., Jacksonville, IL, from 1853 to 1861. From 1862 to 1879, he was a principal in Rice, Stix, & Co., Memphis, TN, and from 1879 to 1914, in Rice, Stix Dry Goods Co. of St. Louis, MO".
- נראה שהתמונה הזו בלי סימן מים (למרות שנטען שם שכן). וכמו כן נראה שישנם עוד כמה אישים בשם זה, שאולי ייכתב על מי מהם ערך. (ולבסוף, אני רק מוכרח להעיר שאינני בטוח בחשיבות האנציקלופדית של האיש...) אביעדוס • שיחה 23:33, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
- תודה. הסימן מופיע כשמגדילים את התמונה, אבל צילום מסך בהחלט בא בחשבון. ביקורת - שיחה 23:39, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
- בשמחה. אביעדוס • שיחה 23:43, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
- תודה. הסימן מופיע כשמגדילים את התמונה, אבל צילום מסך בהחלט בא בחשבון. ביקורת - שיחה 23:39, 8 בספטמבר 2018 (IDT)
היי.. יש לך מקור לשנת הלידה? יש מקור, לא הכי מקצועי בעולם, שטוען שהיא 1920 הנדב הנכון - שיחה 11:26, 13 בספטמבר 2018 (IDT)
- היי הנדב הנכון. יש לא מעט מקורות שנוקבים בשנה 1922, ומהם כמה שמביאים את תאריך הלידה המדויק, כגון ה-Encyklopedia polskiej emigracji i Polonii; הוספתי. ראיתי מקורות (מועטים יותר) שמציינים את השנה 1920, אך כולם ללא תאריך מדויק. אביעדוס • שיחה 21:21, 16 בספטמבר 2018 (IDT)
- אחלה :) אגב אני בד"כ לא ממלא בתבנית את תאריך הלידה אבל במקרה הזה היה חשוב לי לנתק את ויקינתונים עם התאריך האחר. אפשר להוסיף את 1922 אבל ללא מקור אונליין הוא לא בהכרח יזכה לעדיפות הנדב הנכון - שיחה 09:24, 17 בספטמבר 2018 (IDT)
- בסדר גמור. אביעדוס • שיחה 16:01, 23 בספטמבר 2018 (IDT)
- אחלה :) אגב אני בד"כ לא ממלא בתבנית את תאריך הלידה אבל במקרה הזה היה חשוב לי לנתק את ויקינתונים עם התאריך האחר. אפשר להוסיף את 1922 אבל ללא מקור אונליין הוא לא בהכרח יזכה לעדיפות הנדב הנכון - שיחה 09:24, 17 בספטמבר 2018 (IDT)
סטלינדורף ושות'
[עריכת קוד מקור]שלום לך. נתקלת פעם במקרה בתופעה המעניינת הזו ודומותיה? אתה מכיר במקרה מקורות זמינים בעברית/אנגלית על זה? Mbkv717 • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשע"ט • 13:24, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- ru:category:Бывшие еврейские земледельческие колонии СССР, אוזט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:01, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- "בעברית/אנגלית". כבר נתקלתי בקטגוריה הנ"ל ובערכים הרלוונטיים ברוסית. Mbkv717 • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשע"ט • 15:41, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- זה לא המקורות שביקשת, אלא הרחבה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:45, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- בוודאות ראיתי פעם חומר עברי על המושבות החקלאיות היהודיות בבריה"מ. סטלינדורף מוזכרת בערך קומזט#פעולות. ביקורת - שיחה 17:21, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- Mbkv717, הנה: קרן, יחזקאל, ההתישבות החקלאית היהודית בחצי האי קרים, תשל"ג, באתר אוצר החכמה. ביקורת - שיחה 17:33, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- היי Mbkv717, יגאל (IKhitron) וביקורת. יש לא מעט גם בעברית. הנה כמה שניתן לעיין בהם ברשת: מאמרו של יונתן דקל-חן ההתיישבות החקלאית סביב הים השחור: פרק אבוד בהיסטוריה היהודית שבין מלחמות העולם (זמנים, 2006), תערוכה זו בבית התפוצות, מאמר זה של אבישי ליוביץ' בבלוג של דוד אסף וספרו של יונתן דקל-חן מחנה משותף?: קואופרציה בהתיישבות היהודית החקלאית ברוסיה ובעולם, 1880–1941. יש גם מקורות מקוונים באנגלית (כמו אנציקלופדיית ייווא). בהחלט נושא שראוי לכתוב עליו. (אגב, אצלנו יש כבר ערך על "בן-דוד", וויו נובה, ובאותה נשימה חייבים להזכיר את "המחוז היהודי האוטונומי" הידוע בכינויו בירובידז'אן.) וכמובן, איך אפשר בלי השיר המפורסם "הי, דְזַ'אנְקוֹיֶה!" (זמרשת, דוד אסף).
- הייתה גם תופעה דומה בתקופת האימפריה, שגם על אודותיה ישנם מקורות רבים (ראו ערך באנגלית). אביעדוס • שיחה 17:35, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- תודה רבה לכולם. עוד לא יצא לי לכתוב על נושא "כללי" ורחב יחסית, אבל זה נשמע כמו פרויקט בר עשייה. אשמח לעזרתכם אם וכאשר. בכל אופן, כשנתקלתי בוויו נובה כאן לפני כמה שנים חשבתי שמדובר בתופעה די ייחודית, אבל אחרי מה שנתקלתי בו היום נראה שמדובר בכ-200 יישובים. שבת שלום! Mbkv717 • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשע"ט • 17:46, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- בשמחה. וויו נובה בכל זאת הייתה תופעה ייחודית, אבל אולי פחות ממה שחשבת ;) שבת שלום, אביעדוס • שיחה 17:50, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- תודה רבה לכולם. עוד לא יצא לי לכתוב על נושא "כללי" ורחב יחסית, אבל זה נשמע כמו פרויקט בר עשייה. אשמח לעזרתכם אם וכאשר. בכל אופן, כשנתקלתי בוויו נובה כאן לפני כמה שנים חשבתי שמדובר בתופעה די ייחודית, אבל אחרי מה שנתקלתי בו היום נראה שמדובר בכ-200 יישובים. שבת שלום! Mbkv717 • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשע"ט • 17:46, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- Mbkv717, הנה: קרן, יחזקאל, ההתישבות החקלאית היהודית בחצי האי קרים, תשל"ג, באתר אוצר החכמה. ביקורת - שיחה 17:33, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- בוודאות ראיתי פעם חומר עברי על המושבות החקלאיות היהודיות בבריה"מ. סטלינדורף מוזכרת בערך קומזט#פעולות. ביקורת - שיחה 17:21, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- זה לא המקורות שביקשת, אלא הרחבה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:45, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
- "בעברית/אנגלית". כבר נתקלתי בקטגוריה הנ"ל ובערכים הרלוונטיים ברוסית. Mbkv717 • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשע"ט • 15:41, 28 בספטמבר 2018 (IDT)
ר' חדקא (אבא של אברהם ושלמה אבן-שושן)
[עריכת קוד מקור]בערכיהם של הנ"ל מופיע שמו חיים דוד רוזנשטיין (וכך נקט איתמר לוי שבקישורים החיצוניים, כנראה לפי פענוח הפסבדונים חדקא. אבל ב"ספר האישים" שהפניתי אליו כעת בערכו של אברהם, ושהמידע בו נתקבל מנשואי הערכים עצמם, כתוב ששמו היה חיים יהודה וזה מסתדר עם ר' חידקא. אבל אולי מדובר בטעות קולמוס של ספר האישים.
התוכל לגבב ראיות ומקורות? ביקורת - שיחה 22:23, 6 באוקטובר 2018 (IDT)
- היי ביקורת. זה בוודאות חיים דוד. ישנם מקורות רבים לכך (בהם מקוונים, כמו תדהר), ואפילו אברהם הקדיש את מילונו "לאבי מורי ר' חיים דוד רוזנשטין ז"ל". אביעדוס • שיחה 23:31, 7 באוקטובר 2018 (IDT)
- תודה רבה, באיוולתי התעצלתי מלשלוף את המילון. ביקורת - שיחה 23:36, 7 באוקטובר 2018 (IDT)
מוטלה מול מוטאל
[עריכת קוד מקור]שלום אביעדוס. בַּערך "מוטאל" התקיימה שיחה ערה בין יוני 2017 לינואר 2018 בנושא "מוטלה ולא מוטאל". בשיחה העליתי כמות גדולה מאוד של נימוקים לטובת שינוי שם הערך ל"מוטלה". הנימוקים בעד מוטלה היו מגובים בנתונים עובדתיים רבים. לעומת זאת בעד מוטאל הועמד כמעט רק הנימוק הפורמלי של תעתיק בשפת המדינה הנוכחית (במקרה הזה, בלארוס), כלל שברור היה שאיננו מוחלט, אלא צריך להישקל מול נתוני המקרה הפרטי, כלומר הערך הנדון. אבל בשיחה שם לא משתקפת שקילה כזאת, שקילה המתייחסת לכל הנתונים והטיעונים הנובעים מהם. המשתתף שנראה שָם כבעל הסמכות הויקיפדית בשיחה פטר את עצמו מהתמודדות עניינית. אני מבקש לקבל את עצתך מה אני יכול לעשות כדי לגרום לכך ששם הערך ישונה ממוטאל למוטלה, או לחילופין, לזכות לדיון ענייני על הנתונים והנימוקים זהובאו על ידי וגם על ידי אחרים. yoelyar - שיחה 12:39, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
- שלום Yoelyar. אכן, הדיון גווע (כמו שקורה לא מעט). אפתח אותו מחדש ונראה לאן זה מתפתח. אביעדוס • שיחה 23:21, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
בקשה לי אליך
[עריכת קוד מקור]אהלן.
עיינתי קצרות בהמחתרת החלוצית בהונגריה. מנקודת מבט ויקיפדית-טכנית - לא משהו. מבחינת התוכן והסיפור - מדהים. הערך משופע במקורות משובחים ("משופע" זו הפרזה פואטית קלה - מדובר בכחצי תריסר), שרובם ככולם ספרים, דיו על גבי נייר, וחלקם עדויות מכלי ראשון של אנשי מעשה מדהימים (טיזר: תקציר סיפורו של אחד מהם שכבר החזיר ציוד, באתר האינטרנט של קיבוצו: [1]). הצלת ערך כזה היא הרבה מעל לכישורי ויכולותיי, אבל חשבתי שאולי, אם במקרה אתה מחפש עניין לענות בו, יש כאן התאמה טובה. בין אם תרים את הכפפה ובין אם לאו - תודה, בבקשה, סליחה. קיפודנחש 23:12, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
- היי. רפרפתי – על פניו נראה שמצבו של הערך לא נורא כל כך, כך שלא נדרשת פעולת התערבות מסיבית :) זה בוודאי לא מעל ליכולותיך... שיפצתי מעט. אביעדוס • שיחה 23:54, 14 באוקטובר 2018 (IDT)
- חפרתי טיפונת במעט המידע באינטרנט, והוספתי את המעט ששמעתי מקרובי, לפני שידעתי לשאול (הם כבר לא זמינים, אם לגייס ביטוי ששמעתי מאביו של המהנדס) - הסיפור הוא בערך פי 37 יותר מרתק ועשיר מהמידע שמופיע כרגע בערך. כאמור, רוב המידע בדיו על נייר ולא באינטרנט, אז גייסתי לעזרתי את הציור שמופיע בראש דף המשתמש שלך. בברכה - קיפודנחש 00:09, 15 באוקטובר 2018 (IDT)
- אה, הבנתי (התמקדתי בדבריך על "מנקודת מבט ויקיפדית-טכנית")... להרחיב את הערך זה כבר באמת סיפור אחר. והציור שבראש דף השיחה, mind you, מתייחס לארכיונים וירטואליים :) אביעדוס • שיחה 00:14, 15 באוקטובר 2018 (IDT)
- חפרתי טיפונת במעט המידע באינטרנט, והוספתי את המעט ששמעתי מקרובי, לפני שידעתי לשאול (הם כבר לא זמינים, אם לגייס ביטוי ששמעתי מאביו של המהנדס) - הסיפור הוא בערך פי 37 יותר מרתק ועשיר מהמידע שמופיע כרגע בערך. כאמור, רוב המידע בדיו על נייר ולא באינטרנט, אז גייסתי לעזרתי את הציור שמופיע בראש דף המשתמש שלך. בברכה - קיפודנחש 00:09, 15 באוקטובר 2018 (IDT)
שלום. שמתי לב שהערך עם תבנית "בעבודה" עוד מינואר, ללא עבודה עליו (ובמצבו מתאים כרגע לטיוטה, עם הפרקים הריקים שבו). האם אתה עובד עליו? תודה, Dovno - שיחה 08:47, 22 באוקטובר 2018 (IDT)
- כנ"ל בנימין חייטובסקי (תבנית "בעבודה" מאוקטובר שעבר) וישעיהו לויט (מיולי שעבר). Dovno - שיחה 09:37, 23 באוקטובר 2018 (IDT)
- תודה לך על תשומת הלב, Dovno. אני פועל כעת בתדירות מצומצמת, אך אשתדל לטפל בכולם בהקדם. אביעדוס • שיחה 20:53, 30 באוקטובר 2018 (IST)
- כמובן שאין בעיה שדברים לוקחים זמן. האם אפשר להסיר את תבנית "בעבודה" מערכים אלו (שאמורה להיות לכשבוע, ודאי לא למשך שנה), או לפחות להחליף בתבנית "בעבודה מתמשכת"? (ובפרט, לדעתי ויכוח הרצוג–טוינבי אמור להיות בינתיים בטיוטה כיוון שהוא די ריק מתוכן). תודה, Dovno - שיחה 08:26, 31 באוקטובר 2018 (IST)
- בחייטובסקי החלפתי ב"מתמשכת" ומלויט הסרתי את התבנית. להרצוג–טוינבי אגיע בהקדם האפשרי; כרגע מופיע שם תמצות הדברים, ואוסיף לכך. אביעדוס • שיחה 00:15, 5 בנובמבר 2018 (IST)
- כמובן שאין בעיה שדברים לוקחים זמן. האם אפשר להסיר את תבנית "בעבודה" מערכים אלו (שאמורה להיות לכשבוע, ודאי לא למשך שנה), או לפחות להחליף בתבנית "בעבודה מתמשכת"? (ובפרט, לדעתי ויכוח הרצוג–טוינבי אמור להיות בינתיים בטיוטה כיוון שהוא די ריק מתוכן). תודה, Dovno - שיחה 08:26, 31 באוקטובר 2018 (IST)
- תודה לך על תשומת הלב, Dovno. אני פועל כעת בתדירות מצומצמת, אך אשתדל לטפל בכולם בהקדם. אביעדוס • שיחה 20:53, 30 באוקטובר 2018 (IST)
שלום Aviados,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "בנימין חייטובסקי" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.
בברכה, ידידיה צבאן • שיחה • כ"א בכסלו ה'תש"ף • 16:49, 19 בדצמבר 2019 (IST)
- נראה שהעבודה אינה נמשכת, בינתיים אני מסיר את התבנית מהערכים ויכוח הרצוג–טוינבי ו-בנימין חייטובסקי. בברכה, ידידיה צבאן • שיחה • י"ב בטבת ה'תש"ף • 12:20, 9 בינואר 2020 (IST)
ערכים חדשים
[עריכת קוד מקור]אהלן, אני אשמח אם תעיף מבט בשני ערכים קצרים שכתבתי לאחרונה (דפוס רוזנפלד (חיפה) וזלמן וויט) ותפעיל את קסמי העריכה שלך. תודה. Shannen - שיחה 08:54, 27 באוקטובר 2018 (IDT)
- היי Shannen, אשתדל להגיע אליהם בקרוב. אביעדוס • שיחה 20:53, 30 באוקטובר 2018 (IST)
בקשות
[עריכת קוד מקור]שלום כבודו, אקווה ששלומו אך בטוב. כמה בקשות קטנות או גדולות לי אליו:
- אך זה עתה סיימתי לכתוב את לינוטייפ, ואודה לו אם יואיל לעיין בערך, ולתקן את הדרוש תיקון, או להעיר על פגמים
- במסגרת העבודה נתקלתי בערך חמוד בשם דואר היום (העיתון הביא לישראל את מכונת הלינוטייפ הראשונה, ובכך מתמצה ענייני). מצאתי במרשתת, ובפרט, באתר עיתונות יהודית היסטורית: [2], ובעין השביעית [3], מידע אנציקלופדי רב שלא מופיע היום בוויקיפדיה, ומן הראוי שיופיע. המאמר בעין השביעית מכיל גם רשימה ביבליוגרפית שיכולה לעזור ללקט חומר נוסף. הבקשה היא כמובן שיפעיל מר את קסמיו, להבאת הערך למעמד ה"מומלץ" לו ראוי נושא מרתק כמו "דואר היום" - חלוץ טכנולוגי, חלוץ העיתונות הצהובה בעברית,
והאבאוהסבא הרוחני של עיתון חדשות המנוח, שששים שנה אחריו חידש גם הוא חידושים דומים בעיתונות העברית, אחריהם הלכו/נגררו כל שאר העיתונים - דואר הביא תמונות, וחדשות הביא צבע, שניהם חידשו פורמט, ושניהם פנו לשבאב.
בברכה - קיפודנחש 10:12, 7 בנובמבר 2018 (IST)
- עליכם שלום. שאפו על הערך הזה ועל בנו! (בינתיים עלעלתי רק בחלק – וואו. וזה מידי מי שהפטיר פעם, כמדומני, שכתיבת ערכים כאלה היא "מעל לכוחו"?) ניגשת לזה לפני או אחרי השפיוגרף? ;) בהחלט אשתדל לעיין בערך ולשפץ את הטעון שיפוץ (ככל שיש).
- לגבי דואר היום – אכן חשוב ביותר, אבל חוששני שיש לי כמה וכמה דברים קודמים לענות בהם. שב"ש, אביעדוס • שיחה 17:55, 30 בנובמבר 2018 (IST)
- ובקשה חזרה: אולי תוכל לסייע בשתי העמודות הכוללות כתב לטיני בערך על ימי החנוכה – הטקסט מיושר לשמאל, אבל סימני הפיסוק משום מה לא רוצים ליישר קו. אביעדוס • שיחה 18:05, 30 בנובמבר 2018 (IST)
אני לא מסכים עם המחיקה שלך
[עריכת קוד מקור]נכון, אמנם הבעתי דעה, ולדעתי לשם כך נועד דף השיחה. ברור שלדעות אישיות אין מקום בתוך הערך עצמו. זה למה לא הכנסתי את הפסקה ה"מעניינת" (כהגדרתך) לערך... חוץ מזה יהיה יותר מעניין גם לנתח את המאפיינים של כל דור גם מהזוית הישראלית ואף להוסיף לכאן, כי הרבה ממה שנכתב בערך הזה רלוונטי לארצות הברית ואכן הדמיון בין הערך כאן לבין המקביל שלו בויקי האנגלית מאוד גדול..... 77.138.117.201 19:44, 30 בנובמבר 2018 (IST)
- (הכוונה לזה) זה שברור כי לדעות אישיות אין מקום בערך אנציקלופדי זו כבר התחלה טובה. אבל גם דף השיחה לא נועד להביע דעה על מושא הערך – לא נכתוב בדף השיחה של ערך על זמר אם לדעתנו הוא שר יפה או לא, כשם שבדף השיחה של ערך על סרט לא נביע את דעתנו עליו. בעניין הצעתך – אם ניתן להתבסס על מקורות טובים, אני מסכים שיש מקום לדיון בהקשר הישראלי (שאגב, למיטב הבנתי לא דומה רק למקביליו בארצות הברית אלא גם לאלה שבאירופה ואף בשאר המדינות המפותחות לכל הפחות). אביעדוס • שיחה 20:26, 2 בדצמבר 2018 (IST)
מחיקת מידע
[עריכת קוד מקור]שמתי לב כי העלתה חומר בנושא - "כישוף שחור" הערך איננו קיים עוד מיכוון שנמחק ע"י חנה יריב.
- 13:37, 3 באפריל 2016 Hanay (שיחה | תרומות) מחקה את הדף כישוף שחור (הפניה שגויה: התורם היחיד היה Aviados (ש), והתוכן היה: '#הפניה [[שחור (כישוף...)
- 00:42, 3 באפריל 2016 Aviados (שיחה | תרומות) העביר את הדף כישוף שחור לשם שחור (כישוף) תוך דריסת הפניה
זה הלינק של הערך ששונה: https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=כישוף_שחור&action=edit&redlink=1
זאת המשתמשת שמחקה: משתמשת:Hanay
אשמח עם תעלה את הנושא מחדש.
פשוט חוצפה איך שאנשים מתנהלים בימינו.
- שלום. מה שנמחק לא היה ערך אלא רק דף הפניה – לערך שעדיין קיים: שחור (כישוף). גם לערך מאגיה שחורה (אנ') יש מקום, אני מניח, אך טרם נמצא מי שיכתוב אותו. בברכה, אביעדוס • שיחה 20:54, 5 בדצמבר 2018 (IST)
אהלן.
התחלתי לקרוא, ותכף הבנתי מה אמצא בהיסטוריה - תודה מקרב לב. במקרה נפלתי על שני מקורות שמציגים זוויות מעניינות, אחד מהם סרט תיעודי מלא ראיונות וקטעי ארכיון (כמובן שבסרט מראים, ובמקור יש התייחסות, ללינוטייפ - אלא מה?), והשני בלוגפוסט עם סיפור מעניין, שתחילתו במכונת הלינוטייפ האחרונה ששרדה מבית הדפוס וחדר הסדר של העיתון ("קומה 10"), שבימי הזוהר הריץ 18 לינוטייפים, ומוצגת כעת במוסד שימור מורשת כלשהו (כמדומני אחת מספריות היידיש הגדולות בעולם). אז הנה:
אם יש לך זמן - צפייה וקריאה מרתקות (הוספתי לדף קישור לסרט). קיפודנחש 21:30, 13 בדצמבר 2018 (IST)
לילה טוב
[עריכת קוד מקור]כל הכבוד שבאת לבקר. תן חיוך בפעם הבאה. ביקורת - שיחה 00:09, 10 בינואר 2019 (IST)
- אה, איזו קבלת פנים... חיבוק! :) אביעדוס • שיחה 00:12, 10 בינואר 2019 (IST)
אתגר. לא מצאתי מספיק חומר. תאריך הלידה עלום בינתיים. ביקורת - שיחה 10:04, 21 בינואר 2019 (IST)
- ביקשת – קיבלת. הוספתי עוד מעט מידע, ויש עוד הרבה מקורות שיכולים לשמש בסיס להרחבה. גם ב"עיר ווילנא" שההדיר זלקין (ראה באינדקס) אמור להימצא מידע עליו ובעיקר על אביו. הוא נולד ב-1820, אגב. אביעדוס • שיחה 00:13, 24 בינואר 2019 (IST)
- תודה! הולך לבדוק את שחוללת. שיערתי שיש שם משהו ולא השיגה ידי. ביקורת - שיחה 00:28, 24 בינואר 2019 (IST)
- בשמחה :) יופי. אכן, יש עוד לא מעט מידע. אביעדוס • שיחה 00:24, 25 בינואר 2019 (IST)
- תודה! הולך לבדוק את שחוללת. שיערתי שיש שם משהו ולא השיגה ידי. ביקורת - שיחה 00:28, 24 בינואר 2019 (IST)
יהודית אוריין
[עריכת קוד מקור]שלום אביעד, קראתי בימים אלה את ספרה המלבב של של יהודית אוריין, "כל יום רביעי", ורציתי ללמוד יותר על הסופרת ומבקרת הספרות הנודעת, אך לתמהוני גיליתי, שאין לה ערך אצלנו. מה שמצאתי דרך גוגל לא יספיק אפילו לקצרמר דל. האם תוכל לעשות בקסמיך ולהמציא לי עוד חומר? תודה, שלומית קדם - שיחה 18:34, 23 בינואר 2019 (IST)
- היי שלומית, מעניין שפנית אליי, כי לפני כמה שנים כתבתי ערך על אביה... ואכן אין הרבה; עיקר המידע שאני רואה הוא בלקסיקון הספרות העברית החדשה. נולדה ב-1935 וגדלה בחיפה, הייתה נשואה ליעקב בן-הרצל ולשניים בן משותף (ראי כאן). בלקסיקון המקוון של אורי ברייטמן למבקרי קולנוע בישראל נכתב כי במשך שנים רבות הייתה מבקרת קולנוע ב"לאישה" וכי במשך 30 שנה פרסמה ב"ידיעות אחרונות" ביקורות ספרות, תיאטרון וקולנוע. אין לי הרבה להוסיף על כך, לצערי. אביעדוס • שיחה 00:33, 24 בינואר 2019 (IST)
- אוקיי, תודה. אנסה לבשל קצרמר הגון מן המעט הזה.שלומית קדם - שיחה 08:10, 24 בינואר 2019 (IST)
- בשמחה ובהצלחה. אביעדוס • שיחה 00:24, 25 בינואר 2019 (IST)
- שלום, אביעד. רציתי לכתוב את הערך, ולהפתעתי גיליתי, שעוד משנת 2014 קיימת טיוטה ליהודית אוריין, שכתב אלמוני ואיש לא טיפל בה. הרושם שלי הוא, שהיא עצמה כתבה את הערך... המשפט [בפירוש לא פמיניסטית ולא מדיחה כלים] די מעיד על כותבו, אינך חושב? בכל אופן, עשיתי ויקיזציה, הוספתי כמה מילים והעברתי למרחב הערכים. קצרמר, אבל קיים. שבת שלום, שלומית קדם - שיחה 17:51, 25 בינואר 2019 (IST)
- הממ שלומית, "בשנת 1967 עברה מהפך פוליטי בהשקפת עולמה ונעשתה שמאלנית מוצהרת. היא בעד פינוי התנחלויות, בעד הפלות ונגד פמיניזם. בפירוש לא פמיניסטית ולא מדיחה כלים"...? חוץ מזה נראה בסדר. אביעדוס • שיחה 17:55, 25 בינואר 2019 (IST)
- כן, גם אני היססתי, בעיקר לגבי "לא מדיחה כלים" אבל היה חבל לוותר על ניצוץ ההומור האורייני הטיפוסי. במה שנוגע להשקפת עולמה, נראה לי שיש מקום לכלול אותה בערך. אולי אמחק את הסיומת, אם כי בצער.שלומית קדם - שיחה 17:59, 25 בינואר 2019 (IST)
- טוב, מה לעשות, זה בכל זאת ערך אנציקלופדי, שאמור להגיש מידע ברור ונטול הומור. מתנגדת לפמניזם? אוקיי... אביעדוס • שיחה 18:12, 25 בינואר 2019 (IST)
- כן, גם אני היססתי, בעיקר לגבי "לא מדיחה כלים" אבל היה חבל לוותר על ניצוץ ההומור האורייני הטיפוסי. במה שנוגע להשקפת עולמה, נראה לי שיש מקום לכלול אותה בערך. אולי אמחק את הסיומת, אם כי בצער.שלומית קדם - שיחה 17:59, 25 בינואר 2019 (IST)
- הממ שלומית, "בשנת 1967 עברה מהפך פוליטי בהשקפת עולמה ונעשתה שמאלנית מוצהרת. היא בעד פינוי התנחלויות, בעד הפלות ונגד פמיניזם. בפירוש לא פמיניסטית ולא מדיחה כלים"...? חוץ מזה נראה בסדר. אביעדוס • שיחה 17:55, 25 בינואר 2019 (IST)
- שלום, אביעד. רציתי לכתוב את הערך, ולהפתעתי גיליתי, שעוד משנת 2014 קיימת טיוטה ליהודית אוריין, שכתב אלמוני ואיש לא טיפל בה. הרושם שלי הוא, שהיא עצמה כתבה את הערך... המשפט [בפירוש לא פמיניסטית ולא מדיחה כלים] די מעיד על כותבו, אינך חושב? בכל אופן, עשיתי ויקיזציה, הוספתי כמה מילים והעברתי למרחב הערכים. קצרמר, אבל קיים. שבת שלום, שלומית קדם - שיחה 17:51, 25 בינואר 2019 (IST)
- בשמחה ובהצלחה. אביעדוס • שיחה 00:24, 25 בינואר 2019 (IST)
- אוקיי, תודה. אנסה לבשל קצרמר הגון מן המעט הזה.שלומית קדם - שיחה 08:10, 24 בינואר 2019 (IST)
לעקח – עוגת דבש; האומנם?
[עריכת קוד מקור]שלום אביעדוס. נתקלתי בעריכה הזו שלך, שבוצעה לפני יותר משמונה שנים; האם אתה בטוח שלעקח זו עוגת דבש? האם זו לא עוגת ספוג? דגש — 03:39, 10 במרץ 2019 (IST)
- גם לי מוכר מסבתי שזו עוגת דבש, אם כי עוגת הדבש שלה היא גם עוגת ספוג. Mbkv717 • שיחה • ג' באדר ב' ה'תשע"ט • 07:01, 10 במרץ 2019 (IST)
- אם אני זוכר נכון, לקח עשוי לרוב מדבש. עוגת דבש היא לא בהכרח לקח, ולקח לא תמיד עשוי מדבש. דגש — 15:49, 10 במרץ 2019 (IST)
- שאלה טובה. ראו שבערך עוגת ספוג נכתב כי "שימוש במונח לֶקַח (או לייקח) לתיאור עוגת ספוג או עוגת ספוג עם דבש. אולם במקור, עוגת לקח אינה עוגת ספוג. היא עוגת דבש, פירות יבשים ותבלינים של יהודי אשכנז". אביעדוס • שיחה 21:43, 14 במרץ 2019 (IST)
- ממה שאני זוכרת מהבית, "לייקעך" (כך ראוי לכתוב) היא עוגת ספוג קלה. עוגת דבש היא סיפור אחר. אולי היו כאלה ששידכו בין השתיים, אבל זה לא מה שאני יודעת.שלומית קדם - שיחה 14:30, 30 במרץ 2019 (IDT)
- שאלה טובה. ראו שבערך עוגת ספוג נכתב כי "שימוש במונח לֶקַח (או לייקח) לתיאור עוגת ספוג או עוגת ספוג עם דבש. אולם במקור, עוגת לקח אינה עוגת ספוג. היא עוגת דבש, פירות יבשים ותבלינים של יהודי אשכנז". אביעדוס • שיחה 21:43, 14 במרץ 2019 (IST)
- אם אני זוכר נכון, לקח עשוי לרוב מדבש. עוגת דבש היא לא בהכרח לקח, ולקח לא תמיד עשוי מדבש. דגש — 15:49, 10 במרץ 2019 (IST)
שלום אביעד, תציץ בבקשה בדף השיחה של הערך/טיוטה הנ"ל, או תפנה אותו למישהו שלדעתך יותר מתאים לטפל. אני לא בטוח שהמצב המוזר שלו תקין, ושמישהו מודע לעניין. H. sapiens - שיחה 11:38, 26 במרץ 2019 (IST)
- היי, שאלה מצוינת... מצב הביניים (קטגוריות, דף הפניה) לא תקין, ובכך טיפלתי. מה באופן כללי יש לעשות כאשר מעלה הערך מבקש את מחיקתו (ותרומת העורכים האחרים לערך זניחה) – לא זכור לי אם נקבע כלל במקרה כזה... אעלה זאת בדף השיחה. שבת שלום :) אביעדוס • שיחה 18:24, 29 במרץ 2019 (IDT)
צבי סנונית
[עריכת קוד מקור]שלום אביעד. האם תוכל למצוא ביוגרפיה סבירה של המלחין צבי סנונית? הכרתי אותו וברור לי שהוא ראוי לערך, אבל אינני מוצאת שום חומר ראוי עליו. כבר מזמן ניסיתי ולשוא, ועכשיו נתקלתי שוב בשמו ואני מנסה שוב אצלך. אולי? תודה, שלומית קדם - שיחה 14:27, 30 במרץ 2019 (IDT)
- שבוע טוב שלומית. ביקשת – קיבלת. דווקא יש לא מעט חומר עליו. במקום לקושש – פשוט העליתי עבורך שלד לערך, שהכול מוכן בו (כולל מקורות) ורק ממתין לכתיבה :) הנה: צבי סנונית. אספתי כל מה שזמין ברשת, אולם החומר הממצה ביותר עליו יימצא בוודאי בספר הזיכרון שהופיע לכבודו, "רשימות, שירים, לחנים" (1969), ושם גם תימצאנה בוודאי תמונות. נוסף על כך, בחיפוש שמו באתר עיתונות יהודית היסטורית מופיעים שלל מאמרי הביקורת שפרסם ב"משא". אגב, אני מבין שהוא כנראה היה נשוי לפסנתרנית מרים סנונית, אך לא מצאתי לכך אישוש ודאי (ודאי גם זה יופיע בספר). אביעדוס • שיחה 01:45, 31 במרץ 2019 (IDT)
- תודה רבה. ידעתי שעליך אוכל לסמוך. הערך ייכתב בימים הקרובים. בקשר לאשתו, ככל הזכור לי שמה לא היה מרים, אבל ייתכן שאני טועה. אנסה לברר.שלומית קדם - שיחה 21:48, 31 במרץ 2019 (IDT)
- הצצתי עכשיו, ונראה לי שזה לא שלד לערך אלא ערך ממש=:) בכל אופן, אראה מה אוכל להוסיף. אגב, במקורות יש מאמר שלו ושל מרים סנונית על בלה ברטוק, כך שזה פותר את התהייה לגבי שם אשתו. שוב תודה והרבה הערכה, כרגיל.שלומית קדם - שיחה 21:51, 31 במרץ 2019 (IDT)
- בשמחה, שלומית. זה בהחלט עדיין לא ערך רציני, כי הליבה חסרה... פרט למשפחתו ולמה שהתפרסם אחרי מותו, נזכרת שם רק ילדותו המוקדמת, אחריתו (המוקדמת...) – וכמעט דבר על מה שהיה ביניהן. המקורות שאת קישוריהם קיבצתי עבורך שם מאפשרים להרכיב ערך נחמד עם פרטים והערכת פועלו (וכאמור, ספר הזיכרון יספק מן הסתם מידע רב הרבה יותר).
- מרים סנונית – ידוע שיש קשר ביניהם והם שיתפו פעולה באופן מקצועי – לא רק בהקשר לבלה ברטוק (שאגב, זה לא מאמר אלא ספר, וכמו כן הוא נזכר בערך :) ) – אלא גם בביצוע מוזיקה, וגם נתקלתי בטענה שזוהי אשתו אך כאמור לא מצאתי לכך אישוש. אביעדוס • שיחה 00:05, 2 באפריל 2019 (IDT)
- שאלתי את אחי אם הכיר אותו, ומסתבר שהייתה ביניהם היכרות מסוימת אבל לא מעבר לזה, ועל המוזיקה שלו אינו יודע דבר. אני גם חושבת שלמדתי אצלו במכינה לקונסרבטוריון התל אביב בין גיל 9 ל-11, משהו מיסודות המוזיקה. אני זוכרת היטב את דמותו, אבל לא מה למדתי אצלו. אשתדל להשיג את ספר הזיכרון ואז נראה. מוזר לי שלא כתוב עליו בספרו של יהודה כהן, "נעימי זמירות ישראל", ששימש אותי בהרכבה ערכים. כנראה מותו בגיל צעיר כל כך גרם שאין הרבה חומר עליו. אגב, עוד פרט מעניין מבחינתי, שאנסה לברר בהמשך - שם אמו לפני נישואיה היה לוטה הירשברג, והייתה לי דודה בשם לוטי. אנסה לבדוק בעץ המשפחה שלנו אם היו לנו קרובים בקניגסברג. שלומית קדם - שיחה 00:48, 3 באפריל 2019 (IDT)
- אה, יפה. כן, בספר הזיכרון בוודאי יימצא מידע. אגב, גם חיפוש באתר עיתונות יהודית היסטורית מניב תוצאות רבות, בהן מאמריו ואזכורים של יצירותיו. מעניין – תעדכני! ;) אביעדוס • שיחה 00:30, 5 באפריל 2019 (IDT)
- אז מה התחדש עם זה? :) בינתיים זה רק שלד, מסכן... אביעדוס • שיחה 00:17, 16 במאי 2019 (IDT)
- אה, יפה. כן, בספר הזיכרון בוודאי יימצא מידע. אגב, גם חיפוש באתר עיתונות יהודית היסטורית מניב תוצאות רבות, בהן מאמריו ואזכורים של יצירותיו. מעניין – תעדכני! ;) אביעדוס • שיחה 00:30, 5 באפריל 2019 (IDT)
- שאלתי את אחי אם הכיר אותו, ומסתבר שהייתה ביניהם היכרות מסוימת אבל לא מעבר לזה, ועל המוזיקה שלו אינו יודע דבר. אני גם חושבת שלמדתי אצלו במכינה לקונסרבטוריון התל אביב בין גיל 9 ל-11, משהו מיסודות המוזיקה. אני זוכרת היטב את דמותו, אבל לא מה למדתי אצלו. אשתדל להשיג את ספר הזיכרון ואז נראה. מוזר לי שלא כתוב עליו בספרו של יהודה כהן, "נעימי זמירות ישראל", ששימש אותי בהרכבה ערכים. כנראה מותו בגיל צעיר כל כך גרם שאין הרבה חומר עליו. אגב, עוד פרט מעניין מבחינתי, שאנסה לברר בהמשך - שם אמו לפני נישואיה היה לוטה הירשברג, והייתה לי דודה בשם לוטי. אנסה לבדוק בעץ המשפחה שלנו אם היו לנו קרובים בקניגסברג. שלומית קדם - שיחה 00:48, 3 באפריל 2019 (IDT)
- הצצתי עכשיו, ונראה לי שזה לא שלד לערך אלא ערך ממש=:) בכל אופן, אראה מה אוכל להוסיף. אגב, במקורות יש מאמר שלו ושל מרים סנונית על בלה ברטוק, כך שזה פותר את התהייה לגבי שם אשתו. שוב תודה והרבה הערכה, כרגיל.שלומית קדם - שיחה 21:51, 31 במרץ 2019 (IDT)
- תודה רבה. ידעתי שעליך אוכל לסמוך. הערך ייכתב בימים הקרובים. בקשר לאשתו, ככל הזכור לי שמה לא היה מרים, אבל ייתכן שאני טועה. אנסה לברר.שלומית קדם - שיחה 21:48, 31 במרץ 2019 (IDT)
ש. פייגענבוים
[עריכת קוד מקור]היי אביעדוס,
אני תוהה אם יש לך מושג איך אפשר למצוא מידע על המאייר. יצרתי פריט ויקינתונים - ש. פייגענבוים (Q63348650) אבל לא יכולתי למצוא עליו פרטים נוספים. מה שהכי קריטי לי זה שנת פטירה. איורים שלו אפשר למצוא כאן למשל בשבועון דער מחבל, כאן, כאן, כאן הוא נזכר כאילוסטרירט ועוד. Geagea - שיחה 15:24, 27 באפריל 2019 (IDT)
- היי Geagea, מעט מעציב. ובכן, נראה שבאשר לשנת מותו יש רק "כנראה" – ובאשר לשנת הולדתו מצאתי עוד פחות מזה...
- בערך על אודותיו ב-Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających (כרך 2, עמ' 187) הוא מוגדר כצייר וגרפיקאי, נולד סביב 1900 ומת כנראה ב-1942 בטרבלינקה; בערך שב-Jewiki של מיכאל קינטופף – נולד כנראה ב-1890, מת כנראה ב-1942 בטרבלינקה.
- למרבה הצער לא הצלחתי למצוא רשומותיו על אודותיו במאגר הקורבנות ביד ושם :( אביעדוס • שיחה 02:17, 14 במאי 2019 (IDT)
- העדכונים שלך בוויקינתונים עזרו. דף ה-VIAF שלו אומר סביבות 1900 - סביבות 1942. זה אומר שהקריקטורות שלו בנחלת הכלל. העליתי כמה מהן לוויקישיתוף כאן וגם הוספתי כרטיס עבור דער מחבל (Q63813758). אגב, אם הבנתי נכון את דף ה-VIAF של הספרייה הלאומית של פולין, הספר הזה מספר עליו ועותק שלו גם נמצא בספרייה הלאומית.
- מעניין באמת שלא מצאת רשומות עליו במאגר יד ושם. אולי כדאי להפנות את תשומת לבם או לשאול.
- תודה רבה על עזרתך. כפי שאתה רואה, הפנייה אליך כן עזרה. Geagea - שיחה 10:45, 14 במאי 2019 (IDT)
- עוד משהו. כתוב עליו גם בספר The creation of a Jewish cartoon space in the New York and Warsaw Yiddish press, 1884-1939 עמוד 201. אין לי גישה לאתר של CJH- Center for Jewish History. הספר נמצא אונליין עבור מי שיש לו גישה. Geagea - שיחה 13:29, 15 במאי 2019 (IDT)
- יאה נאה, Geagea. מעניין יהיה לראות מה כתוב בהם על אודותיו (אם כי לא הייתי עוצר את נשימתי בציפייה...). אגב, המקור השני אינו ספר אלא עבודת דוקטור של אדי פורטנוי, אולי אפשר לפנות אליו בעניין (eportnoyrci.rutgers.edu). שמחתי לעזור ככל יכולתי. יישר כוחך, אביעדוס • שיחה 00:16, 16 במאי 2019 (IDT)
- עוד משהו. כתוב עליו גם בספר The creation of a Jewish cartoon space in the New York and Warsaw Yiddish press, 1884-1939 עמוד 201. אין לי גישה לאתר של CJH- Center for Jewish History. הספר נמצא אונליין עבור מי שיש לו גישה. Geagea - שיחה 13:29, 15 במאי 2019 (IDT)
תבנית היא אכן דבר חשוב, אבל כשהיא ריקה... דגש — 09:33, 20 במאי 2019 (IDT)
- ... אז היא תתמלא אוטומטית כשיהיה מי שימלא את הנתונים בוויקינתונים, כמו כאן ;) אביעדוס • שיחה 23:58, 21 במאי 2019 (IDT)
גבריאל וייסמן
[עריכת קוד מקור]היי אני הנכד של גבריאל ויסמן, שמי אמיר גבריאל (על שמו) צ׳צ׳יק מנס. כן, הרבה שמות קיבלתי(: אני בן עשרים ואחת מנסה לעזור למשפחתי ולזכרו של סבא שלי להשיב נכסים שהיו לנו בפולין, מרתיח אותי המחשבה שמישהו אחר גר בבית המשפחה שלי. וראיתי שאתה פתחת את הערך הראשון על גבריאל, אני רציתי לשאול מה המקורות שלך? יש לך אולי כתובת ספיציפית בראדום שגבריאל היה גר בה? כל דבר שתוכל לעזור לי ולמשפחתי אנחנו נשמח מאוד תודה רבה 2.53.172.229 16:56, 25 במאי 2019 (IDT)
- שלום אמיר, תודה על הפנייה. ובכן, המקורות לערך על סבך הם פשוט אלה שנזכרים בו (בתוספת מידע ביבליוגרפי)... אין בהם אזכור של כתובתו.
- אני מבין ללבך, ובהצלחה, רק הבא בחשבון שזה כנראה לא יהיה קל מדי (בלשון המעטה) במצב עניינים שבו ראש ממשלת פולין מצהיר כי "אם פולין תשלם פיצויים ליהודים זה יהיה ניצחונו של היטלר לאחר מותו".
- מכל מקום, יש מספר מקורות שתוכל אולי לאתר בהם את כתובת ביתו של סבך בראדום. ראשית כול – ספרי טלפונים ומדריכים עירוניים כאלה ואחרים מעין זה שכאן באתר הספרייה הדיגיטלית של ראדום. רק כמובן רק חלק לא גדול מהם עברו דיגיטציה וזמינים בספריות הדיגיטליות השונות. ראה עוד כמה כאן. ולעניין זה ראה גם מאמר אופטימי ב-JTA מלפני שנה: A 1939 phone book could be the key to unlocking millions in Polish Holocaust restitution payments.
- חלופה לכך היא אזכורים בעיתונות (כמו כאן), אבל בניגוד לספרי כתובות, גם אם שמו נזכר בעיתון זה לא בטוח יהיה בלוויית כתובת.
- החלופה העדיפה, כמובן, אם זה משהו שאתה מעוניין בו ברצינות, תהיה לעיין בארכיונים של ראדום, ברישום בטאבו וכו'.
- ובחזרה לוויקיפדיה: אם כבר פנית אליי – אולי תתרמו לוויקיפדיה כמה תמונות טובות של סבך? תמונות דיוקן משלבים שונים בחייו, תמונות באירועים מעניינים או לצד אישים ידועים ועוד – זה יהיה נהדר. בברכה, אביעדוס • שיחה 00:26, 27 במאי 2019 (IDT)
הארכיונים שלך
[עריכת קוד מקור]שלום אביעדוס. חיפשתי דיון פורה כלשהו שהתקיים בצל קורתך, אולם התקשיתי למצוא אותו. לאחר בדיקה התברר לי שתבנית הארכיון שלך מכילה 20 ארכיונים, בעוד שבפועל – כך נראה – יש 29 כאלו. האם יש סיבה טובה לכך? דגש — 21:58, 26 במאי 2019 (IDT)
- שלום דגש. לא ברור לי איזו "בדיקה" ערכת – כי אני סופר 29 גם בתבנית. אביעדוס • שיחה 00:27, 27 במאי 2019 (IDT)
- אויש, ויזואלית ברחה לי העמודה הקיצונית השמאלית. סליחה על ההטרדה. דגש — 00:29, 27 במאי 2019 (IDT)
- אוקיי. אביעדוס • שיחה 00:32, 27 במאי 2019 (IDT)
- אויש, ויזואלית ברחה לי העמודה הקיצונית השמאלית. סליחה על ההטרדה. דגש — 00:29, 27 במאי 2019 (IDT)
שלום. זו קטגוריה שיצרת. האם שמת לב לדיון החשיבות המתנהל אודותיה? יואב ר. - שיחה - נופי חלונות 10 07:20, 18 ביוני 2019 (IDT)
- שלום שלום. לא. תודה על ההפניה, אגיב שם. אביעדוס • שיחה 18:44, 18 ביוני 2019 (IDT)
[6] [7] [8]. אתגר. שבוע טוב. ביקורת - שיחה 22:44, 22 ביוני 2019 (IDT)
- שלום אחא. דרשתי בדבר, ולצערי אין פה ממש אתגר... למצוא עוד פרטים על האיש לא הצלחתי (ולא פלא, אם יתר החוקרים הסקרנים לא הצליחו); ולכתוב עליו – נחמד, אבל יש כמה חשובים מזה ;) סליחה שאני לא מרים את הכפפה.
- אם אנחנו כבר כאן, רציתי לשאול אותך: איך מעלים לוויקישיתוף קובץ שהוא שרשרת של תמונות (כמו ספר)? זכור לי שעשית את זה פעם אחת לפחות וכנראה יותר. אביעדוס • שיחה 21:40, 25 ביוני 2019 (IDT)
- האתגר אכן היה למצוא עוד, היה לי על מה לסמוך כשנתתי לך קרדיט מעבר לשאר הסקרנים, ואני עדיין נותן, גם אם במקרה הזה לא מצאת כלום.
- הפתרון הפשוט הוא להעלות PDF. אבל לא זכור לי שעשיתי את זה. ביקורת - שיחה 21:59, 25 ביוני 2019 (IDT)
- חן חן :) אני רוחש הערכה רבה לגדעון עפרת, ונראה שהוא עשה מאמץ של ממש לאתר אותו, עד כה ללא הואיל.
- להעלות PDF... וואלה. וזה מאפשר גם קישור ישיר לדף? אביעדוס • שיחה 22:28, 25 ביוני 2019 (IDT)
- כן. יצרתי בזמנו את תבנית {{ספר סרוק}} ואפשר גם להוסיף את הפרמטר
|דף=
בקישור לתמונה (אפשרות עלומה שלא מוםיעה בהסברים בעברית. ראה דוגמה בצד שמאל. Geagea - שיחה 09:05, 26 ביוני 2019 (IDT)- אגב, אם יש לו דף באתר מרכז מידע לאמנות ישראלית אז יש לו גם כרטיס בוויקינתונים - יעקב דב גורדון (Q55283916). Geagea - שיחה 09:11, 26 ביוני 2019 (IDT)
- תודה רבה גיאה, חשבתי שאני חוסך לך כשלא כיתבתי אותך לשיחתנו. ביקורת - שיחה 10:41, 26 ביוני 2019 (IDT)
- מעניין! תודה, Geagea. אנסה :)
- אגב, אני רואה שגם את הקטגוריה Category:Hebrew printing ואת אלה שתחתיה אתה יצרת :) נהדר! אולי אצור עוד כמה כאלה בעצמי... (מה שכן: "תושיה" זה לא Tusyah אלא Tushiya... כדאי לתקן במטא-דאטה שבקובץ זה והאחרים וכמובן בשם הקטגוריה c:Category:Books published by Tusyah Publishing House. כנ"ל לגבי c:Category:Achiasf Publishing House שצריך להיות Achiasaf.) אביעדוס • שיחה 21:58, 27 ביוני 2019 (IDT)
- עוד משהו קטן. כלי ה-Crop Tool יכול לחתוך דפים שלמים או אפילו חלק מדף, בצורה פשוטה.
- לגבי Tusyah. האמת שככה זה מופיע גם בבקרת זהויות - כאן וגם בייווא - כאו. אם אתה בכל זאת חושב ש-Tushiya עדיף אני ישנה. מה שמופיע בשדה Publisher זה המלל כפי שנלקח במקור מאתר archive.org.
- אני מסכים לגבי Achiasaf אם כי ב-ייווא מופיע כ-Aḥi’asaf. Geagea - שיחה 02:33, 28 ביוני 2019 (IDT)
- תודה, Geagea. תושיה מופיע בתעתיק זה רק באחת הספריות שם; מכל מקום, בתעתיק אנגלי צריך להיות Tushiyah או Tushiya, ובכל מקרה לא Tusyah. אחיאסף – גם Aḥi’asaf או Ahiasaf זה בסדר, וגם Akhiasaf; יש שורה של תעתיקים אפשריים, אבל לא Achiasf :) אביעדוס • שיחה 18:08, 5 ביולי 2019 (IDT)
- תקנתי בהתאם לדבריך. Geagea - שיחה 00:42, 6 ביולי 2019 (IDT)
- תודה, Geagea. תושיה מופיע בתעתיק זה רק באחת הספריות שם; מכל מקום, בתעתיק אנגלי צריך להיות Tushiyah או Tushiya, ובכל מקרה לא Tusyah. אחיאסף – גם Aḥi’asaf או Ahiasaf זה בסדר, וגם Akhiasaf; יש שורה של תעתיקים אפשריים, אבל לא Achiasf :) אביעדוס • שיחה 18:08, 5 ביולי 2019 (IDT)
- תודה רבה גיאה, חשבתי שאני חוסך לך כשלא כיתבתי אותך לשיחתנו. ביקורת - שיחה 10:41, 26 ביוני 2019 (IDT)
- אגב, אם יש לו דף באתר מרכז מידע לאמנות ישראלית אז יש לו גם כרטיס בוויקינתונים - יעקב דב גורדון (Q55283916). Geagea - שיחה 09:11, 26 ביוני 2019 (IDT)
- כן. יצרתי בזמנו את תבנית {{ספר סרוק}} ואפשר גם להוסיף את הפרמטר
קראתי והתפעלתי! כל הכבוד על ההשקעה! --Yoavd • שיחה 20:59, 31 ביולי 2019 (IDT)
- תודה רבה, Yoavd. בהחלט מגיע לו...
- אגב, חלק ניכר מהערך (שלושת הפרקים הראשונים פחות או יותר) הם עיבוד קל של מאמר מאת נעמי שני, כמצוין בערך ובדף השיחה.
- אם חשקה נפשך לקרוא עוד על השיר, אני מציע לך לעיין במאמרו של מנחם פרי הנזכר שם. זהו מאמר מופתי ממש, שהתפרסם לא הרבה אחרי שהעליתי את הערך (וטוב שכך, כי אילו היה רואה אור קודם לכן הייתי ודאי מוותר מראש על הכתיבה מתוך מחשבה שכל מה שיש להיאמר כבר נאמר :) ). אביעדוס • שיחה 18:13, 31 בדצמבר 2019 (IST)
תיקון קל
[עריכת קוד מקור]לאביעדוס שלום. שוב אני, מיכאל קלעי. שוב אני מודה לך על המאמר המקיף והיסודי שחיברת על אבי שרגא פייבל קלעי ז"ל, ומציע תיקון קל. דודי - אחי אבי - נזכר בשם שאול שניידר, אך שמו היה שאול שליידר (שם משפחתם המקורי). כאבי עיברת את שם משפחתו לקלעי (כנראה בשנות השלושים למאה שעברה). כך נקרא גם אחרי שהיגר לאוסטרליה בשנות ה 40. ראה למשל https://www.sunshinecoastdaily.com.au/news/coastal-strip-developed-over-time/3210470/. בברכה, מיכאל קלעי 2601:600:817F:B1C0:5CE6:FD5E:22B6:EA 07:39, 9 בספטמבר 2019 (IDT)
- שלום מיכאל. יופי, תודה לך על התיקון. טופל. שנה אזרחית טובה, אביעדוס • שיחה 18:20, 31 בדצמבר 2019 (IST)
חידה: השחקנית מרים בן גבריאל
[עריכת קוד מקור]אשת משה יעקב בן גבריאל. לפי המקור שהוספתי עכשיו לערך הנ"ל, הייתה בתו של ארתור שנאבל. כך כתוב גם במדריך מאה שנה לתאטרון העברי וממנו כאן. אבל זה לא יכול להיות נכון, אלא אם שנאבל היה נשוי בגיל 15 לפני נישואיו לתרז בהר. לפי גרסת תדהר (כאן) קראו לאבא שלה משה (מוריץ). בקיצור: יש את נפשך לחקור קצת ולהעמיד דבר על דיוקו? ביקורת - שיחה 13:24, 23 בדצמבר 2019 (IST)
- עין חדה. ובכן, זו בוודאות טעות. (קשה יותר להוכיח שלילה כמובן, אבל היא לא נזכרת למשל כלל בביוגרפיה של ארתור שבה עיינתי... פה חשדתי.)
- מרים (מרתה) שנאבל (לימים הפליך –> בן גבריאל) נולדה ב-1 בדצמבר 1893 בעיר בייליץ (ביילסקו-ביאלה) שבשלזיה, בתם של שרה ומוריץ (משה) שנאבל. (אחד המקורות לתאריך ולמקום הולדתה הוא הספר Deutschsprachige jüdische Literatur im 20. Jahrhundert (כרך Einz eldarstellungen 1, עמ' 103), שם גם מצוין כי נישאה לאויגן הפליך / מ"י ב"ג ב-26 במאי 1921. ב-דף זה ב-Geni מצוין כי נפטרה ב-17 ביולי 1980 בירושלים.)
- בערך על מ"י בן-גבריאל אצל תדהר מצוין במפורש ששמות הוריה של מרים הם משה ושרה שנאבל. גם בדף המוקדש למוריץ (משה) שנאבל ב-Geni מצוין כי הוא אביה של מרתה (היינו מרים) הפליך.
- ארתור שנאבל הוא בנו של איזידור שנאבל (לכך מקורות רבים. והנה הדף של איזידור ב-Geni. ההסתמכות על Geni היא בהכרח לא-נוראית-אך-מוגבלת, אבל למרבה המזל בשני הדפים על האבות מובאות מודעות האבל ובהן נזכרים בני משפחתם). על פי Geni משה ואיזידור הם אחים (בניו של אפרים פישל שנאבל), ומכאן שארתור שנאבל ומרים (מרתה) שנאבל/הפליך/בן-גבריאל הם אפוא דודנים מדרגה ראשונה ולא אב ובתו. אביעדוס • שיחה 18:38, 31 בדצמבר 2019 (IST)
- תודה רבה! וטוב שלא "תיקנתי" את ערכי משפחת שנאבל... בכל אופן תיקנתי כעת את התוספת שלי למשה יעקב בן גבריאל, אך בלי מקורות. ביקורת - שיחה 20:27, 31 בדצמבר 2019 (IST)
- בשמחה ;) מצוין. שנה אזרחית טובה ועשור מוצלח! אביעדוס • שיחה 01:21, 2 בינואר 2020 (IST)
- תודה רבה! וטוב שלא "תיקנתי" את ערכי משפחת שנאבל... בכל אופן תיקנתי כעת את התוספת שלי למשה יעקב בן גבריאל, אך בלי מקורות. ביקורת - שיחה 20:27, 31 בדצמבר 2019 (IST)
משהו לא תקין
[עריכת קוד מקור]"למרות שמם העממי מטעה, שכן הם אינם סרטנאים אלא בעלי כליצרות." ה"למרות" נראה לי קצת תקוע תחבירית, לא? הייתי עורך בעצמי, אבל אתן לך להבהיר את כוונתך. דגש חזק - שיחה 19:24, 31 בדצמבר 2019 (IST)
(והכוונה, כמובן, לעריכה זו) דגש חזק - שיחה 19:24, 31 בדצמבר 2019 (IST)
- ודאי. תודה. אביעדוס • שיחה 19:24, 31 בדצמבר 2019 (IST)
- וואו, אתה כאן? נעלמת לכמה חודשים :) מקווה שאתה כאן כדי להישאר. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 20:50, 31 בדצמבר 2019 (IST)
- קפצתי... נחיה ונראה :) שנה אזרחית טובה ועשור מוצלח, אביעדוס • שיחה 01:20, 2 בינואר 2020 (IST)
- וואו, אתה כאן? נעלמת לכמה חודשים :) מקווה שאתה כאן כדי להישאר. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 20:50, 31 בדצמבר 2019 (IST)
צבי סנונית (2)
[עריכת קוד מקור]שלום Aviados,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "צבי סנונית" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.
בברכה, ידידיה צבאן • שיחה • י"ב בטבת ה'תש"ף • 12:20, 9 בינואר 2020 (IST)
- אני רואה שבשבועות האחרונים אינך זמין. בינתיים אני מסיר את התבנית. בברכה, ידידיה צבאן • שיחה • כ"ו בטבת ה'תש"ף • 02:49, 23 בינואר 2020 (IST)
- אכן, תודה. ראה גם לעיל. אביעדוס • שיחה 18:25, 1 בפברואר 2020 (IST)
לשכת התעסוקה ישראל אוקראינה
[עריכת קוד מקור]שבוע טוב, ראה העברתך זו: האם לא נכון יותר יהיה להציב קו מפריד תמורת סימן המינוס? דגש חזק - שיחה 00:31, 26 באפריל 2020 (IDT)
- בסדר. אביעדוס • שיחה 20:59, 30 באפריל 2020 (IDT)
שירים המיוחסים בטעות לאחרים?
[עריכת קוד מקור]”בשעות הפנאי חיבר שירים, שלושים-ושניים במספר, ביניהם שניים מהמפורסמים בעולם היהודי, המיוחסים בטעות לאחרים: שיר השושנה ("על אם הדרך") ו"צימוקים ושקדים".” (צבי דרזנין, הימן, האיש והתקופה, 1980 (על הימן שמיר), הקטע עוסק באביו). יש לך מושג על מה מדובר? תרצה להרחיב? ביקורת - שיחה 14:32, 2 ביוני 2020 (IDT)
- הו וואו. לוּ היה בזה צל של בסיס זה יכול היה להיות מעניין... אבל אני לא רואה כזה. אביעדוס • שיחה 22:17, 21 ביוני 2020 (IDT)
- אז מה אתה מסביר? אנשים משתטים לדעת? מסתבר שכן. ביקורת - שיחה 16:21, 23 ביוני 2020 (IDT)
יעקב קויפמן-אליאב
[עריכת קוד מקור]שלום אביעד,
יש לך אולי מידע כלשהו על צאצאיו של אליאב? אני מחפש את בעלי זכויות היוצרים שלו על מנת לקבל רשות פרסום לפרויקט בן-יהודה.
תודה
דרור איל
- שלום דרור, לצערי לא. אביעדוס • שיחה 23:02, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
עשור מאוחר מדי...
מצאתי את זה שיחת_משתמש:Aviados/ארכיון_15#רבו_המובהק ונכתב שם על שישים מקומות שהמושג הוסבר בהערת שוליים. עכשיו שיש ערך, האם ישנה אפשרות להחליף את כולם לקישור לערך? או לפחות למצוא את כל המקומות שמובאת הערת השוליים? Purple table - שיחה 22:43, 2 בספטמבר 2020 (IDT)
- שלום Purple table. אכן, כעבור עשור...
- אפשר בהחלט ואף רצוי. המונח ככל הנראה הוסר מ-60 הערכים שדובר בהם אז, אולם אפשר למצוא את אותם ערכים בקלות ולשבץ אותו בהם בעריכות של אריאל מאותו יום (מהערך רבי נחוניה בן הקנה ואחורה). בהצלחה, אביעדוס • שיחה 23:02, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- תודה, העניין כבר טופל ביסודיות ראה כאן Purple table - שיחה 23:21, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- מאה אחוז. אני רואה שהמשתמש חזרתי כתב בשיחה שהפנית אותי אליה: "השאלה שלי הייתה האם היו באמת רק 17 הערות שוליים (ועוד 2–3 מונחונים) או כ-60 הערות שוליים כפי שכתוב למעלה וזה אומר שאת רובם לא איתרתי". אם רצונך לאתר את כל המקורות שאריאל הוסיף בהם אז את הביאורון (ואח"כ המונח נמחק מהם כליל), תוכל לעשות זאת בקלות באופן שאמרתי. אביעדוס • שיחה 23:23, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- אוקיי. אני לא מספיק בקי בשביל להתעסק עם זה אבל אם מישהו, למשל חזרתי, מתנדב זה יהיה נהדר. למרות שאני לא בטוח שהצורה שחזרתי עשה את זה לא כוללת כבר את כל המקומות שאתה הבאת Purple table - שיחה 23:33, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- אין לי מושג (אולי חזרתי יודע). בכל אופן, זה ממש פשוט ולא מצריך בקיאות כלשהי – רק להקליק על הקישור שנתתי בתגובה הראשונה. אביעדוס • שיחה 23:35, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- כבר מקושר ל-404 ערכים. מיציתי הכול לדעתי. חזרתי • ∞ • שיחה 01:10, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
- אוקיי. אביעדוס • שיחה 01:13, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
- כבר מקושר ל-404 ערכים. מיציתי הכול לדעתי. חזרתי • ∞ • שיחה 01:10, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
- אין לי מושג (אולי חזרתי יודע). בכל אופן, זה ממש פשוט ולא מצריך בקיאות כלשהי – רק להקליק על הקישור שנתתי בתגובה הראשונה. אביעדוס • שיחה 23:35, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- אוקיי. אני לא מספיק בקי בשביל להתעסק עם זה אבל אם מישהו, למשל חזרתי, מתנדב זה יהיה נהדר. למרות שאני לא בטוח שהצורה שחזרתי עשה את זה לא כוללת כבר את כל המקומות שאתה הבאת Purple table - שיחה 23:33, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- מאה אחוז. אני רואה שהמשתמש חזרתי כתב בשיחה שהפנית אותי אליה: "השאלה שלי הייתה האם היו באמת רק 17 הערות שוליים (ועוד 2–3 מונחונים) או כ-60 הערות שוליים כפי שכתוב למעלה וזה אומר שאת רובם לא איתרתי". אם רצונך לאתר את כל המקורות שאריאל הוסיף בהם אז את הביאורון (ואח"כ המונח נמחק מהם כליל), תוכל לעשות זאת בקלות באופן שאמרתי. אביעדוס • שיחה 23:23, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
- תודה, העניין כבר טופל ביסודיות ראה כאן Purple table - שיחה 23:21, 22 בספטמבר 2020 (IDT)
שלום רב, אביעדוס, תמיד משמח לראותך עורך באתר. אתה אחד משני הוויקיפדים היחידים שאני סבור שבקיאים בנושאים כאלו, והשני לא פעל באתר מאז פברואר. לכן תהיתי אם תשקול, רק אם יש לך הסבלנות לכך, להתערב בדיון האמור. יש שם הרבה דילטנטיות מחרידה למדי, אבל נקודה אחת חשובה כן עלתה (שלא במפתיע, מי שהעלה אותה היה הוויקיפד השני): כיצד לשלב את ההגות והאידאולוגיה בערך על קבוצה סוציולוגית. מאחר שסקירת ספרות וכדומה יכבידו שלא לצורך, ולא רציתי גם פירוט יתר על האידאולוגיות עצמן, פעלתי במתכונת של ציון קצר של ההשקפות שהחילונים בתור חילונים מחזיקים בהן בפרק "חלוקה פנימית", עם כמה אישים לדוגמא, בערך עצמו: X ו-Y דוגלים ביהדות כתרבות, A ו-B "רליגיוזיים", C ו-D הם פוסט-ציוניים. כאמור, רק אם יש לך סבלנות, ואל תהסס לשלחני המדברה אם לאו, אשמח להערותיך. בתודה וכל טוב, AddMore-III - שיחה 20:13, 23 בספטמבר 2020 (IDT)
- הי אדמור, לצערי אין לי יכולת להכניס ראש לזה... עמך הסליחה. אני איתך ברוחי, חזק ואמץ. שנה טובה וחתימה טובה, אביעדוס • שיחה 13:46, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
We sent you an e-mail
[עריכת קוד מקור]Hello Aviados,
Really sorry for the inconvenience. This is a gentle note to request that you check your email. We sent you a message titled "The Community Insights survey is coming!". If you have questions, email surveys@wikimedia.org.
You can see my explanation here.
MediaWiki message delivery - שיחה 21:50, 25 בספטמבר 2020 (IDT)
הסרת הרשאות מפעיל
[עריכת קוד מקור]היי אביעדוס.
הצטערתי לראות שביקשת להסיר את הרשאות המפעיל שלך. אני מאוד מעריך את השירות שנתת לקהילה ובטוח שכמוני רבים. מקווה שתשוב לתפקיד בעתיד.
גמר חתימה טובה, Guycn2 · ☎ 16:59, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- היי גיא, אכן. אני פחות פעיל מזה זמן מה, כך שכנראה אין בהן צורך.
- תודה על מילותיך :) שנה טובה ומוצלחת לך ולכולנו. אביעדוס • שיחה 19:10, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- בהחלט מצער. אני מקווה שתשוב אלינו. חסרונך מורגש. גילגמש • שיחה 20:10, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- העיקר שאתה חי, משמח מאד לגלות. שתהיה לך שנה טובה, בריאה ופוריה. ביקורת - שיחה 20:21, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- תודה לשניכם. שנה טובה! אביעדוס • שיחה 15:09, 27 בספטמבר 2020 (IDT)
- העיקר שאתה חי, משמח מאד לגלות. שתהיה לך שנה טובה, בריאה ופוריה. ביקורת - שיחה 20:21, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
- בהחלט מצער. אני מקווה שתשוב אלינו. חסרונך מורגש. גילגמש • שיחה 20:10, 26 בספטמבר 2020 (IDT)
גיליתי שלא היה עליו ערך. מתאר לעצמי שתוכל להוסיף משהו בשליפה. שבוע טוב. ביקורת - שיחה 00:44, 10 בינואר 2021 (IST)
- אוקיי :) סוף שבוע נעים, אביעדוס • שיחה 22:15, 14 בינואר 2021 (IST)
הציטוט בדף המשתמש
[עריכת קוד מקור]הציטוט בדף המשתמש שלך לא נכון... הציטוט הנכון הוא:"לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה". בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 10:52, 5 בפברואר 2021 (IST)
- גופיקו, עד שבעל הבית יבוא לכאן ו'יתן בראש', אפנה אותך לשיחת משתמש:Aviados/ארכיון 29#חורים=>חורין. ביקורת - שיחה 12:01, 5 בפברואר 2021 (IST)
- אכן, אכן :) אביעדוס • שיחה 20:11, 21 במרץ 2021 (IST)
מקווה שאתה עוד בסביבה...
[עריכת קוד מקור]תעבירו את זה הלאה! | |
סיבת העיטור: על תרומתך האיכותית והפורייה לאנציקלופדיה לאורך שנים, מהביוגרפיות ועד ערכי השירים, בסטנדרטים מקצועיים לעילא; ועל זה שאתה כזה מענטש :) העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה2|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}} |
ראובן מ. - שיחה 15:41, 2 במרץ 2021 (IST)
- תודה רבה, ראובן! אביעדוס • שיחה 20:11, 21 במרץ 2021 (IST)
קונספציה
[עריכת קוד מקור]שלום ולילה טוב.
אם יורשה לשאול: מה עניינן של התעברות ולידת מרים לדף הפירושונים של קונספציה? דגש - שיחה 02:00, 23 במרץ 2021 (IST)
- אם יורשה לי לענות, אם כי לא אלי פנית, conception פירושה התעברות. ההתייחסות בדף הפירושונים היא ל"עיבור ללא חטא", שהוא מושג חשוב בנצרות והיסוד לרעיון היות ישו בן האלוהים.שלומית קדם - שיחה 18:25, 23 במרץ 2021 (IST)
- זה נכון באנגלית. אבל זו לא אחת המשמעויות כשמישהו דובר עברית משתמש במונח "קונספציה". Dovno - שיחה 18:28, 23 במרץ 2021 (IST)
- אכן לא נפוץ, אבל חשבתי שלא יכול להזיק. אביעדוס • שיחה 13:33, 25 במרץ 2021 (IST)
- המשמעות איננה קיימת בעברית. דוריאן • DGW – Talk 17:44, 26 במרץ 2021 (IDT)
- אני נתקלתי בזה בעל פה (בעברית). אם מישהו סבור שזה מפריע, אפשר להסיר (מבטיח לא להיעלב). חג שמח, אביעדוס • שיחה 17:47, 26 במרץ 2021 (IDT)
- המשמעות איננה קיימת בעברית. דוריאן • DGW – Talk 17:44, 26 במרץ 2021 (IDT)
- אכן לא נפוץ, אבל חשבתי שלא יכול להזיק. אביעדוס • שיחה 13:33, 25 במרץ 2021 (IST)
- זה נכון באנגלית. אבל זו לא אחת המשמעויות כשמישהו דובר עברית משתמש במונח "קונספציה". Dovno - שיחה 18:28, 23 במרץ 2021 (IST)
חדלות פירעון
[עריכת קוד מקור]עשית החלפה אוטומטית, או שעברת אחת־אחת? כי ברישא של הערך לא היה צריך לגעת בכתיב המנוקד, לדעתי. תיקנתי. דגש - שיחה 00:51, 6 באפריל 2021 (IDT)
- עברתי אחת אחת. בסדר, נשאיר כך. אביעדוס • שיחה 00:52, 6 באפריל 2021 (IDT)
דוכס הורנט
[עריכת קוד מקור]שלום, ראיתי שהעלת צילום כתב יד דוכס הורנט, אני רוצה להשתמש עם צילום זה או אחר מתוך הכתב יד בשביל ספר שאני מוציא לאור בקרוב, האם אתה מכיר את הבעלים או יודע האם זה חוקי?
תודה מראש!
- היי, סליחה על העיכוב בתגובה. אם לא מאוחר מדי: העליתי את הצילום לוויקיפדיה בשימוש הוגן. לצערי אינני יודע מה בדבר זכויות השימוש (אם כי כתב היד עצמו הוא בן מאות שנים כמובן). אולי כדאי לפנות לאוניברסיטה ולבקש מהם צילום באיכות גבוהה. אביעדוס • שיחה 16:12, 27 בנובמבר 2021 (IST)
משה רבילסקי
[עריכת קוד מקור]שלום אנא ראה דף השיחה של "משה רבילסקי" תודה, יוסי גלרון-גולדשלגר יוסי גלרון - שיחה 04:05, 25 באוגוסט 2021 (IDT)
- תודה. אביעדוס • שיחה 16:12, 27 בנובמבר 2021 (IST)
מה שלומך?
[עריכת קוד מקור]אהלן.
לפתע שמתי לב שפעילותך נפסקה באופן די פתאומי, ולא ראיתי הודעה על חופשת ויקי, או רמז אחר. הכל בסדר?
אם לא, אנא קבל את איחולי מקרב לב (באמת) שהמהמורות ייחצו בשלום, והדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר. בברכה, החברים המודאגים - קיפודנחש 08:32, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
מצטרפת לדאגה. מקווה שהכל בסדר ומאחלת בריאות טובה, שלומית קדם - שיחה 08:54, 28 באוגוסט 2021 (IDT)
- היי קיפודנחש, טוב לשמוע ממך :) הכול בסדר, תודה. מעריך מאוד את המילים החמות. (עם שלומית כבר יצא לי לתקשר בינתיים.) אביעדוס • שיחה 16:14, 27 בנובמבר 2021 (IST)
עשית לי את היום. נהדר לשמוע שהכול בסדר. א מחייה.
בב"ח - קיפודנחש 17:43, 27 בנובמבר 2021 (IST)
ערך בנושא איש העלייה השניה שעסק בגאולת אדמות
[עריכת קוד מקור]שלום רב,
מתניה - שסומן כחונך שלי, המליץ שתקרא ערך שכתבתי בנושא איש העלייה השנייה שעסק בגאולת אדמות ותחווה דעתך אודות ערך זה.
להלן הערך: אברהם יעקב חרי
אודה מאד להתייחסותך ומכיוון שאני חדש בתחום, אשמח לקבל כל ביקורת.
בתודה ובברכה
אבי
הונחה תבנית חשיבות על ערך שכתבת - כדאי שתצטרף לדיון
[עריכת קוד מקור]{{משתמשת:Funcs/הצעה לתבנית הונחה תבנית חשיבות|שם הערך=מרדכי אלישיב|פסקת דיון החשיבות=חשיבות}} Crocodile2020 - שיחה 17:17, 8 באוקטובר 2021 (IDT)
- כמובן. אביעדוס • שיחה 16:12, 27 בנובמבר 2021 (IST)
שלום Aviados, הערך המומלץ פזמון ליקינתון שכתבת יוצג ב-22 בפברואר 2022 בעמוד הראשי. אשמח אם תהיה לך אפשרות לעבור על הערך ועל התקציר ולראות שהם תקינים מבחינה ויזואלית, לעדכן מה שצריך וכיוצא באלה. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:26, 28 בדצמבר 2021 (IST) |
ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 23:26, 28 בדצמבר 2021 (IST)